Kontrollrummet

Asti - Nothing more to say

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Efter att ha hört Jeff Lynne's senaste fick jag lust att vältra mig i nostalgi!  :)
Är det något att lyssna på eller enbart mossigt..?
Tacksam för synpunkter på mix, arr m.m.

Titel: Nothing more to say
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 4:30
År: 2015
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Inte alls mossigt - kan aldrig vara mossigt även om det har mossiga/äldre referenser enligt mig. Har man inte de äldre referenserna i sig så är det ju inte jämfört gammalt. Mina ungar lyssnar på gammal musik (som om den vore ny ... typ). Lite för lugn dock för att jag ska falla för den - måste liksom hända mer i mina öron.

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Haha jo mina döttrar 10 och 26 skulle nog klassa detta som mossigt men vi som är lite äldre och uppskattar nyanserna i Beatle-eran tycker nog helt annorlunda. Jag tycker den är helt suverän och den ger mig verkligen tillfredställelse vad beträffar sköna harmonier och sång/spel wonderbaum helt enkelt... :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Inte alls mossigt - kan aldrig vara mossigt även om det har mossiga/äldre referenser enligt mig. Har man inte de äldre referenserna i sig så är det ju inte jämfört gammalt. Mina ungar lyssnar på gammal musik (som om den vore ny ... typ). Lite för lugn dock för att jag ska falla för den - måste liksom hända mer i mina öron.

/Gurano
OK, inte mossigt men för lugnt!  :D
Tack för feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Haha jo mina döttrar 10 och 26 skulle nog klassa detta som mossigt men vi som är lite äldre och uppskattar nyanserna i Beatle-eran tycker nog helt annorlunda. Jag tycker den är helt suverän och den ger mig verkligen tillfredställelse vad beträffar sköna harmonier och sång/spel wonderbaum helt enkelt... :D
Jomen så är det. Mina söner gillar inte låtarna jag spelar in fastän den äldste fyller 40 i år...
Roligt att du ändå uppskattar mina efterapningar av Beatles' musik Eddi!  :)
Jag tycker själv det är väldigt roligt att någon gång ibland återvända till den här musiken.
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Bra låt. Bra sound och drivet lirat (igen!) Och kul att få lyssna på, så det så :)

Vad gäller begreppet mossig: Är Mozart mossigt? Eller Leonard Cohen? Dylan? Jaques Brel?

Nix - dom är bara bra, liksom ett antal andra som råkade spela in sina alster för 5, 10, 15 eller 30 år sedan.

Bra musik är bra musik - som din låt till exempel :D

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bra låt. Bra sound och drivet lirat (igen!) Och kul att få lyssna på, så det så :)
Vad gäller begreppet mossig: Är Mozart mossigt? Eller Leonard Cohen? Dylan? Jaques Brel?
Nix - dom är bara bra, liksom ett antal andra som råkade spela in sina alster för 5, 10, 15 eller 30 år sedan.
Bra musik är bra musik - som din låt till exempel :D
MOMA
Gläder mig att du tycker låt, sound och lir är bra!  :)
Vitmossa är ju annars rätt populärt i ljusstakar så här års.... :unsure:
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Lugn o behaglig, lir o sång gott som vanligt :D när den nu går så lugnt tillväga så kanske mer tokerier ?..låta synthen skruva till det här o där!  Och  i början lite mycket delay på sången kanske .?


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Lugn o behaglig, lir o sång gott som vanligt :D när den nu går så lugnt tillväga så kanske mer tokerier ?..låta synthen skruva till det här o där!  Och  i början lite mycket delay på sången kanske .?
Vet inte vad du tänker på för "tokerier", men du kanske menar att det behöver hända lite mer i arret..?
Ska kolla reverb/delay i början!
Tack för feedback, roligt att du finner det lugnt och behagligt!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Jag älskar mossa, framför allt den där gröna, mjuka och fuktiga vitmossan!  ^_^
Bra och snyggt spelat och producerat, trivsamt, skönt, precis som mossan i skogen :D
Plinkar på en låt...


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag gillar mossan, hon är grön och fullt med lavar har hon med.

Gillar låten, intressanta harmoniska och strukturella förändringar låten igenom!

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Och grannens mossa är alltid grönare "eller hur det nu var?  :unsure:


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag älskar mossa, framför allt den där gröna, mjuka och fuktiga vitmossan!  ^_^
Bra och snyggt spelat och producerat, trivsamt, skönt, precis som mossan i skogen :D
Tack för din feedback Plinka!
Roligt att du tycker det är bra, om än lite mossigt!  :D
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag gillar mossan, hon är grön och fullt med lavar har hon med.
Gillar låten, intressanta harmoniska och strukturella förändringar låten igenom!
Skulle vilja träffa din mossa Per! Hon verkar originell!  :)
Det var precis det du nämner, harmoniska och strukturella variationer, som
jag koncentrerade mig på i den här låten! Roligt att det framgick!  :)
Tack för feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Och grannens mossa är alltid grönare "eller hur det nu var?  :unsure:
Ja, så var det nog... :unsure:
Eller som någon sa en gång - Mossa, mossa på er alla mänskobarn!
Minns ni vem som sa det?  B)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Och grannens mossa är alltid grönare "eller hur det nu var?  :unsure:
Ja, så var det nog... :unsure:
Eller som någon sa en gång - Mossa, mossa på er alla mänskobarn!
Minns ni vem som sa det?  B)
/Asti

Jodå visst var det 'ASTI-lilltrolls' hällsningsfras i dom gamla böckerna,jag minns det som igår(eller var det för hundra år sedan??  :rolleyes: )
Skönt svävande låt annars,kanske att orgeln/mellotronen är aningens för dominant/hög men mossan var alltid grönare förr...
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Och grannens mossa är alltid grönare "eller hur det nu var?  :unsure:
Ja, så var det nog... :unsure:
Eller som någon sa en gång - Mossa, mossa på er alla mänskobarn!
Minns ni vem som sa det?  B)
/Asti

Jodå visst var det 'ASTI-lilltrolls' hällsningsfras i dom gamla böckerna,jag minns det som igår(eller var det för hundra år sedan??  :rolleyes: )
Skönt svävande låt annars,kanske att orgeln/mellotronen är aningens för dominant/hög men mossan var alltid grönare förr...
Du kan ju din Nicke-lilltroll bjurte!  :D
Spännande att du finner låten svävande!
Ja, kanske är "orgeln/mellotronen" (en flöjt från Hypersonic,
som är sänkt ett par oktaver) lite för stark i mixen...ska kolla det!
Och enligt Plinka är tydligen även vitmossan grön nu för tiden.  :)
Tack för feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Inte alls dålig men den här passar inte på skivan!  Ok, det är bra att ha många låtar att välja mellan så let it flow. 

Snyggt och väl utfört som vanligt.     Hur har du fått till Leslieeffekten på gitarren förresten?  Phaser eller renodlad leslie eller hur?  /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Jag skulle vilja ha mer trummor. Tungt hihatkomp skulle driva på den långsamma låten bra. Är det kompgitarrer det är för mycket av?
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jag tyckte det var coolt fastän det var lite hippie. Men så är jag också gammal. Fick lite Barclay James Harvest vibbar och slängdes tillbaka en hel massa år en stund. Tycker också att du kunde jobba lite mer med trummorna så att de driver på lite.
Lite krockande s i körerna också. Annars som vanligt en bra låt och bra genomfört.  :)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Inte alls dålig men den här passar inte på skivan!  Ok, det är bra att ha många låtar att välja mellan så let it flow. 

Snyggt och väl utfört som vanligt.     Hur har du fått till Leslieeffekten på gitarren förresten?  Phaser eller renodlad leslie eller hur?  /Fuzz
Vet inte vilken skiva du tänker på, men detta är mest ett återfall i 60-tals nostalgi.   :)
Brukar iofs bränna ut en cd när jag fått ihop 10-15 låtar bara för att det är kul. Man är
väl lite gammalmodig med att vilja ha det på cd. Är uppe i 20-talet skivor nu...  :wacko:
"Leslieeffekten" på gitarren ingår i ett preset på POD X3:n under high gain och är
nummer 2 "Badge". Trodde det var flanger, men du har kanske rätt i att det är phaser..?
Inte Leslie i alla fall vad jag förstår...ska kolla i manualen om jag hittar den!  :rolleyes:
Kul att du tycker det är snyggt utfört och tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag skulle vilja ha mer trummor. Tungt hihatkomp skulle driva på den långsamma låten bra. Är det kompgitarrer det är för mycket av?
Hade svårt att hitta passande trummor till denna eftersom den går så långsamt (56bpm).
Du har kanske rätt i att ett mer drivande hihat-spel skulle funka bättre..?
Det är rätt många gitarrer med, men inte så många rena kompgitarrer, en akustisk och två el om jag minns rätt....
Tack för feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag tyckte det var coolt fastän det var lite hippie. Men så är jag också gammal. Fick lite Barclay James Harvest vibbar och slängdes tillbaka en hel massa år en stund. Tycker också att du kunde jobba lite mer med trummorna så att de driver på lite.
Lite krockande s i körerna också. Annars som vanligt en bra låt och bra genomfört.  :)
Jo, det här blev nog lite flummigt!  :D
Barclay James Harvest är faktiskt något jag missat! Ska kolla upp det nån gång.
OK, du tycker också att trummorna borde vara mer drivande! Få se vad jag kan göra åt det!
Ska titta på det där med s-ljuden i körerna! Roligt att du gillar låten!
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Hatten av igen låtmässigt! Skönt gung i låten. Solosången skall vässas och upp lite. Tycker att det passar bättre i genren. Vad blir nästa låt? Våga utmana konceptet  B)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Hatten av igen låtmässigt! Skönt gung i låten. Solosången skall vässas och upp lite. Tycker att det passar bättre i genren. Vad blir nästa låt? Våga utmana konceptet  B)
Roligt att du gillar låten!
Är det något speciellt ställe du menar där solosången behöver vässas eller menar du allmänt i låten?
Denna låten är som sagt en tillbakablick mot 60-talet och mina Beatlesinfluenser, medan
låtarna jag gjort på senare tid varit försök att göra lite modernare musik, om än inte helt up-to-date!  :)
Så jag är lite osäker på vilket koncept du vill jag ska utmana...skulle gärna vilja göra ännu modernare
musik, som t.ex i samarbetena med Clemens och bjurte m.fl. Själv klarar jag inte det pga både okunskap
och avsaknad av pluggar med moderna ljud! Hur som helst, tack för din feedback!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Inte alls dålig men den här passar inte på skivan!  Ok, det är bra att ha många låtar att välja mellan så let it flow. 

Snyggt och väl utfört som vanligt.     Hur har du fått till Leslieeffekten på gitarren förresten?  Phaser eller renodlad leslie eller hur?  /Fuzz
Vet inte vilken skiva du tänker på, men detta är mest ett återfall i 60-tals nostalgi.   :)
Brukar iofs bränna ut en cd när jag fått ihop 10-15 låtar bara för att det är kul. Man är
väl lite gammalmodig med att vilja ha det på cd. Är uppe i 20-talet skivor nu...  :wacko:
"Leslieeffekten" på gitarren ingår i ett preset på POD X3:n under high gain och är
nummer 2 "Badge". Trodde det var flanger, men du har kanske rätt i att det är phaser..?
Inte Leslie i alla fall vad jag förstår...ska kolla i manualen om jag hittar den!  :rolleyes:
Kul att du tycker det är snyggt utfört och tack för din feedback!
/Asti

Du har rätt, det är nog flanger som jag syftade på (har ju en electric mistress flanger som funkar ok som leslieeffekt).  Kanske phaser funkar också.  Det är svårt att få till ett riktigt bra leslieljud tycker jag. Strymons verkar bra dock (men dyr!).  /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Inte alls dålig men den här passar inte på skivan!  Ok, det är bra att ha många låtar att välja mellan så let it flow. 

Snyggt och väl utfört som vanligt.     Hur har du fått till Leslieeffekten på gitarren förresten?  Phaser eller renodlad leslie eller hur?  /Fuzz
Vet inte vilken skiva du tänker på, men detta är mest ett återfall i 60-tals nostalgi.   :)
Brukar iofs bränna ut en cd när jag fått ihop 10-15 låtar bara för att det är kul. Man är
väl lite gammalmodig med att vilja ha det på cd. Är uppe i 20-talet skivor nu...  :wacko:
"Leslieeffekten" på gitarren ingår i ett preset på POD X3:n under high gain och är
nummer 2 "Badge". Trodde det var flanger, men du har kanske rätt i att det är phaser..?
Inte Leslie i alla fall vad jag förstår...ska kolla i manualen om jag hittar den!  :rolleyes:
Kul att du tycker det är snyggt utfört och tack för din feedback!
/Asti

Du har rätt, det är nog flanger som jag syftade på (har ju en electric mistress flanger som funkar ok som leslieeffekt).  Kanske phaser funkar också.  Det är svårt att få till ett riktigt bra leslieljud tycker jag. Strymons verkar bra dock (men dyr!).  /Fuzz
Jag är inte så insatt i de här olika effekterna, blir utöver reverb och delay ev Chorus eller flanger nån gång...
Har en wah-wah pedal som tyvärr slutat fungera. Annars gillar jag det!  :)
Leslie förknippar jag mest med orgel...
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten