Forum > Färdiga produktioner
Asti - Vincent
Håkan Nilsson:
En liten grej; du kan knipsa bort gitarrens ekoknall (äkta uråldrigt uttryck) i breaken. Fin låt jag inte känner igen sen förr.
Vore intressant att höra hur du spelat in sången? Ett antal dubbar antar jag: Vore kul att höra dig sjunga utan dubbning. Helt klart håller din röst för det.
Asti:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 11.12.2015, 14:19:00 ---En liten grej; du kan knipsa bort gitarrens ekoknall (äkta uråldrigt uttryck) i breaken. Fin låt jag inte känner igen sen förr.
Vore intressant att höra hur du spelat in sången? Ett antal dubbar antar jag: Vore kul att höra dig sjunga utan dubbning. Helt klart håller din röst för det.
--- Slut citat ---
Ska kolla om jag kan fixa "ekoknallen"! :) (Kan tolkas som en marknadsgubbe som säljer ekologiska varor! :rolleyes:)
Det är tydligen inte så många som känner igen låten...trodde faktiskt den var mer känd.
Leadsången är dubbad en gång (alltså totalt två spår) som det ligger lite reverb- och ADT(simulerad dubbning) effekter på.
Här ligger båda spåren i mitten. Normalt brukar jag lägga ut dom 40-50% åt vardera hållet. Kanske skulle jag gjort det här också..?
Tack för din feedback!
/Asti
HasseFX:
Bra sväng! ^_^ Bandet "vill" nog lite mer än dig! ;) Kanske lite intensivare sång odubbat?
Asti:
--- Citat från: HasseFX skrivet 13.12.2015, 00:45:40 ---Bra sväng! ^_^ Bandet "vill" nog lite mer än dig! ;) Kanske lite intensivare sång odubbat?
--- Slut citat ---
Skönt att du tycker det svänger!
Klarar nog tyvärr inte intensivare sång...även om jag håller med. :wacko:
Dubbningen ska jag ta en funderare över!
Tack för din feedback Hasse!
/Asti
MOMA:
Den var annorlunda! Och om sanningen ska fram så är den väl hejsan för min del - har burit den här låten med mig i decennier och den har i sin originalversion varit närmast helig – kanske hans bästa inspelning överhuvud taget.
Men det är personliga erfarenheter och smak. Hantverket sitter ju naturligtvis som det ska :)
MOMA
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida