Forum > Färdiga produktioner

Henric Sången jag vill sjunga till dej

<< < (2/11) > >>

Henric:

--- Citat från: MaxB skrivet 07.12.2015, 07:14:20 ---Tycker det låter suveränt, så här långt.
Kan det bli en duett, där Girli och jag sjunger mot varandra?  :wub:

--- Slut citat ---

Ska försöka sjunga själv på denna, har i ett svagt ögonblick tillägnat den till min kära hustru!  :rolleyes:

Henric

Henric:

--- Citat från: Asti skrivet 07.12.2015, 13:19:59 ---Jättesnyggt arrat, inspelat och mixat!
Tycker dock att det diskantrika "klockspelet" kunde sänkas i mixen och
ev ransoneras lite. Kanske också lite mer reverb på virvelkaggen...
Blir spännande att höra denna med sång!
/Asti

--- Slut citat ---

Håller med dej, ska pilla lite på pad & bells ljudet, tror att det är själva bellsdelen dvs diskanten som är lite för genomträngande i det synthljudet....ska göra lite andrasmåjusteringar också innan jag börjar på sången! Tror det kan bli bra detta under förutsättningen att jag får till text och sång!

Tack för lyssning!

Henric

Dividend:
Har precis lyssnat på Amon Amarth och då upplevs det här som rätt gulligt i jämförelse.

Men det är ingen kritik :) Jättefin låt. Väntar in sången :) Hustrun blir säkert glad!

Henric:

--- Citat från: Dividend skrivet 09.12.2015, 15:54:12 ---Har precis lyssnat på Amon Amarth och då upplevs det här som rätt gulligt i jämförelse.

Men det är ingen kritik :) Jättefin låt. Väntar in sången :) Hustrun blir säkert glad!

--- Slut citat ---

:D

Henric:
Gjort en liten justering på ett padljud, dragit ner lite volym från 2k och uppåt, var lite irriterande genomträngande i bakgrunden, kostade på mej att lägga på unset merra reverb på virvelkaggen när jag ändå var i farten!  :lol:

Ska försöka komma igång med ett första försök till sånginspelning/textknåpande nu i helgen mellan gigen som står som spön i backen vid denna tiden på året.... :rolleyes:

Tackar för alla kommentarer så här långt!

Henric

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion