Forum > Färdiga produktioner
Henric Sången jag vill sjunga till dej
Henric:
--- Citat från: Girly skrivet 21.12.2015, 23:19:05 ---Tycker det blir lite tomt där i stycket mellan refräng och vers 2, likaså mellan ref 2 och 1/2 refen samt outrot... om man inte fyller med sång så kanske en liten slinga med elgura för att bryta av lite... inte för mycket, mer att det blir som när man har lite salt i den söta julkolan, en smakförstärkare ;). Sen kanske den där sista halva refrängen skulle kunna bjuda på nån liten variation i sången... lite wail eller nåt?
/Girly
--- Slut citat ---
Där ska vara sång i det tomma partiet, har inte hittat orden än bara.... :huh: Wail är ju inte min starka sida precis, tanken är väl att fortsätta med lite elgitarrfills i sista refrängomtaget mellan sångstroferna för att få lite variation.....ska sjunga om vers 2 också känns det som, inte riktigt nöjd med den.....
Henric
Eddi:
En riktigt vacker komposition Henric. Bombastisk i delar och fin i delar bra balans. Den här gången har jag inga språkliga problem jag tycker det passar bra med både språk och smörighet, men jag tycker det är synd att du filtrerar rösterna på det sättet du gör. Låter lite som du sitter i en plåtburk o sjunger. Jag tror det skulle bli ännu bättre med mer naturella inställningar och en närmare voice :D
Henric:
--- Citat från: Eddi skrivet 22.12.2015, 08:36:52 ---En riktigt vacker komposition Henric. Bombastisk i delar och fin i delar bra balans. Den här gången har jag inga språkliga problem jag tycker det passar bra med både språk och smörighet, men jag tycker det är synd att du filtrerar rösterna på det sättet du gör. Låter lite som du sitter i en plåtburk o sjunger. Jag tror det skulle bli ännu bättre med mer naturella inställningar och en närmare voice :D
--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten iaf! Jag fattas fortfarande lite text i slutet på refrängen....och ska sjunga om vers 2 har jag bestämt mej för.....jag tycker inte det låter plåtigt precis i mina öron - i och för sej är det alltid svårt när det är ens egen röst! Jag vill inte ha leadsången för långt fram utan mer inne i mixen!
Henric
Eddi:
--- Citat från: Henric skrivet 22.12.2015, 17:48:41 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 22.12.2015, 08:36:52 ---En riktigt vacker komposition Henric. Bombastisk i delar och fin i delar bra balans. Den här gången har jag inga språkliga problem jag tycker det passar bra med både språk och smörighet, men jag tycker det är synd att du filtrerar rösterna på det sättet du gör. Låter lite som du sitter i en plåtburk o sjunger. Jag tror det skulle bli ännu bättre med mer naturella inställningar och en närmare voice :D
--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten iaf! Jag fattas fortfarande lite text i slutet på refrängen....och ska sjunga om vers 2 har jag bestämt mej för.....jag tycker inte det låter plåtigt precis i mina öron - i och för sej är det alltid svårt när det är ens egen röst! Jag vill inte ha leadsången för långt fram utan mer inne i mixen!
Henric
--- Slut citat ---
Ja int ska jag tjat int men låten är så bra så jag måst tjat en gång till... Kan du inte testa att lyfta fram rösten nåååggoooot mer - vet inte vad du har för effekter nu men du har bra röst som just nu låter lite kolkornsmikrofon och det tycker jag är synd eftersom resten av grabbarna går fram så bra. Sista tjatet jag lovar...... :) Det finns gott om plats i integrationen med övrigt ändå...
Henric:
--- Citat från: Eddi skrivet 22.12.2015, 19:54:51 ---
--- Citat från: Henric skrivet 22.12.2015, 17:48:41 ---
--- Slut citat ---
Henric
--- Slut citat ---
Ja int ska jag tjat int men låten är så bra så jag måst tjat en gång till... Kan du inte testa att lyfta fram rösten nåååggoooot mer - vet inte vad du har för effekter nu men du har bra röst som just nu låter lite kolkornsmikrofon och det tycker jag är synd eftersom resten av grabbarna går fram så bra. Sista tjatet jag lovar...... :) Det finns gott om plats i integrationen med övrigt ändå...
--- Slut citat ---
Jag upplever det inte som tjat, tar tacksamt emot alla synpunkter! Jag har precis referenslyssnat i och växlat mellan denna och allt ifrån Danny, Toto, Eagles, Blender m m och upplever att man visst skulle kunna lyfta lite här och där - det låter lite diskant, high mid fattigare än det mesta man hör på Spotify - man skulle säkert kunna lyfta fram sången något genom att vässa till ljudet en anings!
Tackar för ditt engagemang - det är svårt att få det riktigt bra! Mvh Henric
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida