Forum > Färdiga produktioner
Henric Sången jag vill sjunga till dej
Henric:
Lagt leadsång på refrängen och skrivit text till vers 2, texten till bryggan lyser med sin frånvaro.... B)
Ska spela in leadsång på vers 2 och körer på refrängen idag är tanken om inget annat kommer emellan som flickan sa! :D
Henric
Henric:
Allt utom sång på bridgen och gitarrsolot på plats! Lagt automation på mastern -1.0 db på intro, verser och prechorus för att öka dynamiken ytterligare. Börjar låta bombastiskt och bra nu tycker jag, har iofs suttit alldeles för länge och petat, blir säkert någon ytterligare justeringen när öronen är friska igen! :P
Ska försöka få ihop en liten ynka textsnutt till och sen ett sjuhelsikes gitarrsolo! :D
Henric
Henric:
Gjort några mindre justeringar efter gårdagen! B)
Nu drar jag iväg på en julkonsert i Skurups kyrka och projektet får vila några dagar i dess nuvarande form!
Önskar alla en fortsatt trevlig Söndag! :rolleyes:
Henric
Henric:
Släppt något på kompressionen på sången - blev mkt bättre, ramlade liksom in lite bättre i mixen tycker jag! B)
Är inte riktigt nöjd med sånginsatsen på vers 2 - tror jag ska göra ett försök till i samband med att bridgen ska spelas in! :wacko:
Henric
Girly:
Tycker det blir lite tomt där i stycket mellan refräng och vers 2, likaså mellan ref 2 och 1/2 refen samt outrot... om man inte fyller med sång så kanske en liten slinga med elgura för att bryta av lite... inte för mycket, mer att det blir som när man har lite salt i den söta julkolan, en smakförstärkare ;). Sen kanske den där sista halva refrängen skulle kunna bjuda på nån liten variation i sången... lite wail eller nåt?
/Girly
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida