Forum > Färdiga produktioner

Henric Sången jag vill sjunga till dej

<< < (5/11) > >>

Henric:
Texten på refrängen är klar! Smörigt så flottet rinner på väggarna - men det är ju en sång till kvinnan i mitt liv och i krig och kärlek är allt tillåtet!  :lol:

Låt oss gå, vägen fram,
hand i hand mot vårat kärleksland,
Du och jag, knyter band,
för evigt går Vi på vår kärleksstrand,

Sen är bryggan nästa - får fundera vidare på den....

MaxB:
Lång väg från vers till refräng!  :lol:
Och sen då refrängen kom hörde jag ingen sång.
Vägen var lång - men ingen sång!  :lol:
Härligt sött, smörigt och flottigt, på bästa dansdbandssätt.
Men du som har koll på genren, klarar folk att dansa till grejerna som är innan refrängen?

Henric:

--- Citat från: MaxB skrivet 16.12.2015, 09:44:01 ---Lång väg från vers till refräng!  :lol:
Men du som har koll på genren, klarar folk att dansa till grejerna som är innan refrängen?

--- Slut citat ---

Har inte spelat in sången på refrängen än!  B)

Detta är ingen dansbandslåt vill jag med bestämdhet understryka! Generellt är det inte lyckat med så här låga tempo om man vill fylla ett dansgolv är min erfarenhet....

MaxB:

--- Citat från: Henric skrivet 17.12.2015, 07:00:50 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 16.12.2015, 09:44:01 ---Lång väg från vers till refräng!  :lol:

--- Slut citat ---
Har inte spelat in sången på refrängen än!  B)
Detta är ingen dansbandslåt vill jag med bestämdhet understryka! Generellt är det inte lyckat med så här låga tempo om man vill fylla ett dansgolv är min erfarenhet....

--- Slut citat ---

Ja, jag upptäckte att du inte lagt sången i refrängen ännu. Jag kan med bestämdhet understryka att jag upplever att det är en dansbandslåt.   B)
Fläska i med ordentliga distade gitarrer på valda partier annars!  :lol:
Inget ont i dansbandssoundet! Jag gör inte heller dansbandsmusik men min fru påstår att varenda låt jag gör, låter dansband!  :angry:

Fuzzbub:

--- Citat från: MaxB skrivet 17.12.2015, 09:06:24 --- Jag gör inte heller dansbandsmusik men min fru påstår att varenda låt jag gör, låter dansband!  :angry:

--- Slut citat ---

Maybe she's got a point...   =P   

Apropå denna så tror och hoppas jag att frun kommer att bli överförtjust för det hörs att du lagt ner mycket tid och möda på detta! 

Dock är just det som inte tilltalar mig, det blir liksom För bra i mina öron men det behöver du inte ta någon som helst notis om utan kör på!         God Jul förresten!  :)

/Fuzz

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion