Forum > Färdiga produktioner
MOMA – Its Not the Fall That Kills you Mix 2015
Eddi:
Asskön låt med underfundig text har absolut inget förbättringsförslag.. jag tycker det låter perfekt och riktigt roande :D
MOMA:
--- Citat från: Asti skrivet 27.11.2015, 11:16:59 ---Skönt med lite jazziga tongångar! Jättesnygg sång, både lead och kör!
Jag skulle vilja ha lite mer lyster/diskant på blåset, som annars är fint arrat.
Nu låter det aningen "burkigt" i mina PC-högtalare. Elpianot kunde gärna få
"spritta iväg" ibland och lämna de lite monotona anslagen för lite utsvävningar! :)
Effektfullt arr med stoppen och fräckt slut! Mixen känns bra och den "vandrande"
basen sitter fint. Det här är rätt annorlunda mot vad man brukar höra på KR. Bra!
/Asti
--- Slut citat ---
Tack för respons!!
Ska gå in och kolla om jag varit lite väl feg i min top, kan kanske lyftas en aning till. (alltid lite orolig att det ska bli för vasst för örat att orka lyssna till, men det kan nog fixas)
Återkommer!
MOMA
MOMA:
--- Citat från: Marsall skrivet 27.11.2015, 18:29:22 ---perfekt mix i nivåer o finfina sånginsatser o lir ! ..Man luras av det dova ljudet lite ..Man är van att höra diskanten mer i denna genre på allt igentligen ..Sången brukar ligga närmre i denna G" med ..Men som sagt man luras lätt av det man tror skall höras så det blir mer än smakis av vad man vill ha ..Det här blir mer eget ljud .. Me like! :) Leadsången skall fram i facet liite till.. Eq ?
--- Slut citat ---
Så rätt Marsall! Eq och en genomgång av de högre registren för att få upp aning mer närvaro och lyster. Har inte hunnit runt i dagarna, men återkommer med en ny variant inom kort :)
Tack för relevant feedback!!
MOMA
MOMA:
--- Citat från: Eddi skrivet 29.11.2015, 06:20:02 ---Asskön låt med underfundig text har absolut inget förbättringsförslag.. jag tycker det låter perfekt och riktigt roande :D
--- Slut citat ---
Tackar eddie! Sitter just med ännu en mixnings-övning. Men det kan vara lite knepigt att få till balansen - särskilt när det är lite mjukare tongångar med "lätt" instrumentering. Återkommer :)
MOMA
spacetrucker:
Skön låt. Får Matt Bianco -vibbar här. Pianot kunde gärna ha lite mer karaktär. Nu är det lite bakom och blygt liksom.
//Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida