Kontrollrummet

SPACE & CALLE - Donkeys Dance

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Äntligen nåt nytt att lägga upp :P ...en lite visa som från början var meningen att bli en instrumental låt

Det är inte många låtar jag lagt upp här utan att först ha rådfrågat mahan eller bett honom lägga bas eller nåt... såtillvida är detta en sorglig låt...

Alltså, fungerar detta? jag har kämpat en hel del, det måste nog medges och nu har jag skruvat så jag har skavsår i öronen. Basen har jag haft svårt att få ordning på... jag tycker ljudet på nåt sätt påverkas då jag gör mp3:an.

Vore tacksam för åsikter :rolleyes:

  LÅTNAMN: Donkeys Dance
  MUSIK: CALLE
  TEXT: Space
  Medverkande:
     - Calle: Sång + gura
     - Space: Trumprogrammering (enligt Calles trumspår) + bas + allehanda midi
     - Timo Haapala: Sologura
  MEDIATYP:  MP3
  Låtlängd: 3:45
  Inspelningsår: 2015

[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/music/DONKEYS_DANCE_22-11-2015_10.mp3[/mp3]

//Space
« Senast ändrad: 23.11.2015, 09:00:46 by spacetrucker »
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag tycker det är en bra låt.

Det är nåt med sångljudet som är kajko i mina öron. Calle låter fjärran, så lösningen är nog att höja honom ett snäpp och minska verbet. (?)

Trummorna har jag inget att säga om, jag tycker de låter bra, men andra kanske vet bättre ;)

Annars ett bra spår, så långt! :)
 
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snygg prod/mix! Kul arr och gitarrspel!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Kul att ni gillar.

Jag tycker själv nu att trummorna kanske har för hög volym :unsure:  ...åsså hör jag ett brum vid ett par tillfällen som jag missade igårkväll då jag mixade.
Skall se över sången än en gång.

Tack för tyck

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Kul låt.
Men jag tycker inte om trummornas uppdelning med hihaten bara till vänster - blir jobbigt i lurarna. Trummorna är inte för höga enligt mig.
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Kul låt.
Men jag tycker inte om trummornas uppdelning med hihaten bara till vänster - blir jobbigt i lurarna. Trummorna är inte för höga enligt mig.
/Gurano


Jag konstaterade samma angående hihaten. Störde mig inte då jag mixade i monitorer men nu då jag lyssnar i lurar la jag också märke till detta.
Tack för tyck.

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jag gillade arrangemanget och låten också hur ni spelar snygga gitarrfigurer och bra sång. Tycker nog att mixen sticker iväg åt alla håll.  Håller med divi om sångljudet men jag tycker också att reverben på de olika instrumenten inte stämmer överens och det gör att det inte blir ett enhetligt sound. Låter som att alla står i var sitt rum typ. Det är så klart en smaksak och det kanske är så ni vill ha det, men det ger ett lite rörigt intryck. Det blir svårt att fokusera öronen. Det skulle kanske räckt med sologitarren som ligger så där stort och att sången och resten av kompet är lite närmare som trumrumsljudet ungefär.
Men som sagt det är ju egetligen en smaksak. Kan tycka att trummorna blir lite statiska ibland med samma fills på många ställen och sådär. men ljudet är bra.

Snygg och intressant annars.
Egg  :)