Forum > Demolåtar

SPACE & CALLE - Donkeys Dance

(1/2) > >>

spacetrucker:
Äntligen nåt nytt att lägga upp :P ...en lite visa som från början var meningen att bli en instrumental låt

Det är inte många låtar jag lagt upp här utan att först ha rådfrågat mahan eller bett honom lägga bas eller nåt... såtillvida är detta en sorglig låt...

Alltså, fungerar detta? jag har kämpat en hel del, det måste nog medges och nu har jag skruvat så jag har skavsår i öronen. Basen har jag haft svårt att få ordning på... jag tycker ljudet på nåt sätt påverkas då jag gör mp3:an.

Vore tacksam för åsikter :rolleyes:

LÅTNAMN: Donkeys Dance
  MUSIK: CALLE
  TEXT: Space
  Medverkande:
     - Calle: Sång + gura
     - Space: Trumprogrammering (enligt Calles trumspår) + bas + allehanda midi
     - Timo Haapala: Sologura
  MEDIATYP:  MP3
  Låtlängd: 3:45
  Inspelningsår: 2015

[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/music/DONKEYS_DANCE_22-11-2015_10.mp3[/mp3]

//Space

Dividend:
Jag tycker det är en bra låt.

Det är nåt med sångljudet som är kajko i mina öron. Calle låter fjärran, så lösningen är nog att höja honom ett snäpp och minska verbet. (?)

Trummorna har jag inget att säga om, jag tycker de låter bra, men andra kanske vet bättre ;)

Annars ett bra spår, så långt! :)

Asti:
Snygg prod/mix! Kul arr och gitarrspel!
/Asti

spacetrucker:
Kul att ni gillar.

Jag tycker själv nu att trummorna kanske har för hög volym :unsure:  ...åsså hör jag ett brum vid ett par tillfällen som jag missade igårkväll då jag mixade.
Skall se över sången än en gång.

Tack för tyck

//Space

Gurano:
Kul låt.
Men jag tycker inte om trummornas uppdelning med hihaten bara till vänster - blir jobbigt i lurarna. Trummorna är inte för höga enligt mig.
/Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion