Toby - Ja, melankoli är väl min "genre". 
Eddi - En mandolin hade nog kunnat funka i refrängen, om jag hade haft någon och kunnat spela på den! 
Nej, jag gör inget mer med denna framför allt pga hörselskadan jag fått.
hogge - Känns härligt att kunna sprida lite harmoni! 
Var bor du och hur dags brukar du gå och lägga dig? Kanske kan komma över och köra en låt.... 
Efter den här tragiska händelsen i Paris kom texten mer eller mindre av sig själv. Den gick snabbt att spela in.
Roligt att du tycker min engelska är bra, även om jag inte riktigt förstår vad det har med åldern att göra...? 
Stort tack för era kommentarer!
/Asti
Är det tinnitus eller Meniärs(liknande) sjukdom eller nåt?
Åldern har visat sig vara viktig för språket, man har nu upptäckt att det finns en massa gamla amerikaner som inte kan svenska mer än det svenska kocken i mupparna presterar. Visst man kan säkert beställa en öl men diskutera existensialism blir lite svårare t.ex.
För en månad sedan försvann bas och diskant på vänsterörat. Enbart mellanregistret var intakt.
Nu har det mesta av basområdet återkommit, men jag är känslig för starka ljud och ibland skär det sig (distortion).
Har också tillkommit en del tinnitus. Dom säger att det är en bullerskada, som inte kommer att försvinna.
På högerörat har jag haft en hörselnedsättning sedan många år tillbaka och den har nu förvärrats.
Det säger man kan ha orsakats av Meniérs sjukdom alternativt förkalkning av benen i mellanörat...
Har fått starka rekommendationer att inte använda hörlurar, så inspelning med mikrofon funkar ju inte längre.
Ljudbilden från högtalare låter lite "konstig", så mixningsarbete i nuläget känns inte meningsfullt.
Visst, man kan göra lite "line:ade" instrumentalinspelningar med medhörning i högtalare, men än så länge vilar jag öronen.
Sker ingen förbättring lägger jag ner musikskapandet och nöjer mig med att "plinka" på den akustiska gitarren.
Vad gäller åldern kan jag förstå att det finns många gamla amerikaner som inte kan föra djupare diskussioner på svenska,
men det har väl mer med nationaliteten än åldern att göra.

Tack för din omtanke Eddi!
/Asti