Forum > Färdiga produktioner
Punk Ass Tea - I am the only one (klar)
egghuvud:
Coolt- det blir bra kontraster mellan det hårdare kompet och din mjuka stämma. Tycker också att trummorna är lite väl dominerande. Annars var det gott med lite fredagsös. :)
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 13.11.2015, 20:14:13 ---Punka eller inte Punka, det är frågan :D
Arret är ju punk ända tills det klart kontrollerade acke-kompet kom in på slutet. Din kontrollerade röst och körstämmor hör liksom inte hemma i Punklandet så jag ser det som en hybrid, fast en bra sådan :)
--- Slut citat ---
Ja, det kanske är mer punka än punk... :D
Slutet är en ren ploj - tänkt som en kul överraskning!
Tänkte mig först en fade-out, men det kändes så trist, så jag ville hitta på något oväntat... :rolleyes:
Ja, det var snällt skrivet - en hybrid av hybris-Asti får det bli! :)
Tack för din feedback!
/Asti
Gurano:
--- Citat från: Asti skrivet 13.11.2015, 21:57:25 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 13.11.2015, 14:29:03 ---Go lyssning - ovanligt dig, men det är inte punk :D
Mera sånt här tycker jag - river mer än ditt vanliga jag s.a.s. B)
Lite osynk mellan några guror/trumma på några ställen. Trummorna är lite jobbiga i längden.
/G
--- Slut citat ---
Nä, jag förstod att det inte var regelrätt punk! :D
Hade man kunnat gasta bättre kanske det blivit mer punk....?
Det är kul att göra såna här låtar som omväxling, men det är väl inte min styrka tror jag.
Vore väldigt tacksam om du kunde ge lite tidsangivelser för osynk-ställena!
Tack för din feedback!
/Asti
--- Slut citat ---
Det kanske inte är osynk men det låter lite så i mina öron i allafall. Sedan kan nog virvelns alla slag oxå lura örat.
Jag störs tex vid 2-3, 82-83, 178-185. Kanske finns det flera ställen om jag riktigt detaljlyssnar?
/G
Asti:
--- Citat från: Marsall skrivet 13.11.2015, 20:30:16 ---Härlig låt Punk Asti! Vill ha mer sånt häär ja mä .. :D Kör rak fyrtakt ala Ramones på mellanliret den utan sång så blire än mer drag o flyt.. Sen kläm dit en liten reffesång också på slutreffen o reffen = mellanspelet 4 takten som nämndes ;) .. Me like very much!! B)
--- Slut citat ---
Kul att du gillar, men det här är mest ett avbrott i det "seriösa" :rolleyes: musicerandet
och för att det är kul, så jag kommer inte att göra några större förändringar av denna!
Men tack för bra tips, som jag absolut kommer att ta hänsyn till om jag mot förmodan
skulle lägga mer krut på den!
/Asti
Asti:
--- Citat från: egghuvud skrivet 13.11.2015, 22:46:50 ---Coolt- det blir bra kontraster mellan det hårdare kompet och din mjuka stämma. Tycker också att trummorna är lite väl dominerande. Annars var det gott med lite fredagsös. :)
--- Slut citat ---
Ja, det är väl som Eddi var inne på - en hybrid mellan slammer och mjuksång...kanske skulle kunna kallas för soft-punk...? :unsure: :)
Jag ville ha slamriga och ganska dominerande trummor, men det blev kanske lite för mycket!
Kul att fredagsöset gillades! Tack för din feedback!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida