Forum > Färdiga produktioner
Asti - Reflections from an outpost (klar)
Asti:
--- Citat från: Marsall skrivet 10.11.2015, 21:28:39 ---Prova o höj guran o orgeln liite till i vers 1 så är du i hamn ...du sjunger lite softare o spelar på liiite mer på sista versen avslutet så det är lagom på alla lagdelar .. Men det är en smakis bara :)
--- Slut citat ---
OK, ska testa det! :)
Tack för uppföljande feedback!
/Asti
spacetrucker:
Fin låt. Vred först upp volymen vilket resulterade i att jag fick vrida ner den igen senare... låten växer fint, fattade inte först :huh:.
Vad är "orgelpipet" för instrument (är det det du kallar för "stråkar")?
Jag anar fina basgångar... kunde gärna höras lite mer.... fast å andra sidan gör den nog nu exakt vad den skall göra.
//Space
Asti:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 11.11.2015, 14:18:49 ---Fin låt. Vred först upp volymen vilket resulterade i att jag fick vrida ner den igen senare... låten växer fint, fattade inte först :huh:.
Vad är "orgelpipet" för instrument (är det det du kallar för "stråkar")?
Jag anar fina basgångar... kunde gärna höras lite mer.... fast å andra sidan gör den nog nu exakt vad den skall göra.
//Space
--- Slut citat ---
Det är ju inte så lätt att veta i förväg hur låten ska gestalta sig! :)
"Orgelpipet" är en tramporgel, som jag gillar och ofta använder.
Stråkarna kommer inte in förrän i det mer högljudda partiet.
OK, kanske basen ska upp en aning..? Ska kolla upp det!
Tack för din feedback och roligt att du gillar låten!
/Asti
Eddi:
Har inte lyssnat tidigare har inte läst inlägg men jag kan ju konstatera att här har du en låt som du hela tiden har velat skapa - trummor i marschtakt som funkar - allra först tänkte jag naturligtvis på Beatles I haven't slept a vink men det gick över ganska fort det blev en Asti av det hela med dina underfundiga ackordslingor - måste studera vad du gör någon dag - iallafall jag gillar det här och upptäckte att låten var för kort hade suttit bra med en slinga till tycker jag och ett ordentligt slut :D
Just det texten måste jag ju hylla också - tragisk men bra :)
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 21.11.2015, 01:49:19 ---Har inte lyssnat tidigare har inte läst inlägg men jag kan ju konstatera att här har du en låt som du hela tiden har velat skapa - trummor i marschtakt som funkar - allra först tänkte jag naturligtvis på Beatles I haven't slept a vink men det gick över ganska fort det blev en Asti av det hela med dina underfundiga ackordslingor - måste studera vad du gör någon dag - iallafall jag gillar det här och upptäckte att låten var för kort hade suttit bra med en slinga till tycker jag och ett ordentligt slut :D
Just det texten måste jag ju hylla också - tragisk men bra :)
--- Slut citat ---
Trummorna plockade jag från EZ Jazz och låten byggde jag utifrån dom.
Ja, kanske hade man kunnat lägga på en runda till, men tror det hade blivit för mycket...
Är det inget ordentligt slut nu? :) Kul att du gillar texten!
Tack för dina tankar Eddi!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida