Forum > Färdiga produktioner
Asti - Reflections from an outpost (klar)
MOMA:
Bra låt, och framför allt bra text! Den känns innerlig, vilket inte är helt vanligt. Och det ger mig ett spontant hugskott kring stråkarna i bakgrunden; Kanske (jätte-kanske) skulle de kunna ersättas av en ackordion av något slag? Någon mindre, något enklare?
Texten och känslan i det övriga arret skvallrar på något sätt om en ärlig vilja, som stråkarna inte riktigt mäktar med.
Men jag kanske är helt ute och cyklar igen (har hänt förr)
Bra låt och skön omedelbar känsla i gitarrerna!
MOMA
Henric:
Fin låt, framförande, arrangemang lämnar inget övrigt att önska tycker jag!
Sångvolymen på vers 1 stör inte mej, som ett inlägg i debatten kanske man kunde dra ner hela mixen på första versen -1,0db för att öka dynamiken ytterligare i låten!
Mvh Henric
Asti:
--- Citat från: Marsall skrivet 09.11.2015, 10:28:27 ---Fin o varm melodi i sången ini kaklet .. skön leksakssynth som används låter som en sån där man blåser i ett rör o spelar pianosynth.. läckert! :D Men tycker att sången är för hög i verserna o liiite för hög i reffen ..Eller ? så är det hela komppaketet som skall upp i volym .. Nu blir det en sångmatta.. Som är njutbar den med förståss :)
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar melodin!
Leksakssynthen är en tramporgel, som jag använt rätt flitigt i mina låtar. Jag gillar det mjuka, intima soundet i den!
Har nu lagt upp en ny version med lägre sångvolym i de lugna verserna. Vill däremot ha kvar sångvolymen i den "högljudda" versen.
Tack för feedback!
/Asti
Asti:
--- Citat från: MOMA skrivet 09.11.2015, 11:13:38 ---Bra låt, och framför allt bra text! Den känns innerlig, vilket inte är helt vanligt. Och det ger mig ett spontant hugskott kring stråkarna i bakgrunden; Kanske (jätte-kanske) skulle de kunna ersättas av en ackordion av något slag? Någon mindre, något enklare?
Texten och känslan i det övriga arret skvallrar på något sätt om en ärlig vilja, som stråkarna inte riktigt mäktar med.
Men jag kanske är helt ute och cyklar igen (har hänt förr)
Bra låt och skön omedelbar känsla i gitarrerna!
MOMA
--- Slut citat ---
Kul att du gillar låt och text! Texten kom dock till ganska snabbt. :)
Jag är själv inte övertygad om att stråkarna passar in...därav frågan i trådhuvudet. :)
Nu har jag ju redan med en tramporgel och ett dragspel funkar inte bra ihop med det!
Har testat det tidigare. Kanske ska stråkarna helt enkelt bort...? Tror inte du är ute och cyklar! :)
Har svårt att få riktigt bra känsla i stråkarna. Borde nog jobba mer med expression-funktionen...
Tack för feedback!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Henric skrivet 09.11.2015, 12:37:40 ---Fin låt, framförande, arrangemang lämnar inget övrigt att önska tycker jag!
Sångvolymen på vers 1 stör inte mej, som ett inlägg i debatten kanske man kunde dra ner hela mixen på första versen -1,0db för att öka dynamiken ytterligare i låten!
Mvh Henric
--- Slut citat ---
Roligt att låt och framförande gillas!
Ja, det vore kanske en lösning - att sänka allt i vers 1. Nu har jag sänkt sångvolymen i de lugna verserna,
men behållit den oförändrad i den "högljudda" för att få lite mer "tryck" i sången där.
Tack för feedback!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida