Kontrollrummet

Bra multibandkompressor med m/s

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Söker efter en bra multibandkompressor, gärna med m/s -möjligheter. Waves är uteslutet, det är för dyrt för mig. GMulti är för billigt. Så nånting mitt emellan vore  bra. Titta omkring på KVR Audio, men fan, man blir inte klokare. Så dela med er av era erfarenheter. TC's MD3 är också för dyr. UAD's  multibandare vore skoj,  men  den verkar inte ha m/s -grejerna.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Lithium

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 36
    • Visa profil
Söker efter en bra multibandkompressor, gärna med m/s -möjligheter. Waves är uteslutet, det är för dyrt för mig. GMulti är för billigt. Så nånting mitt emellan vore  bra. Titta omkring på KVR Audio, men fan, man blir inte klokare. Så dela med er av era erfarenheter. TC's MD3 är också för dyr. UAD's  multibandare vore skoj,  men  den verkar inte ha m/s -grejerna.

Vad menas igentligen med att en plugg har M/S möjligheter?
kan inte alla pluggar hantera en M/S inspelning? fattar inte riktigt!

Ursäkta tråd kapningen ;)
What you hear repeatedly you will eventually believe.


Utloggad tsmalmbe

Jaja, alla pluggar kan ju hantera det att M finns iL och S finns  i R, givetvis. Men nu är jag ute efter att kunna manipulera andelen M  och S per band jag komprimerar. Alltså att kunna dra nedersta bandet till dead-mono, och sprida ut mellanregistret 150% i stereobilden.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Lithium

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 36
    • Visa profil
Aaaaaaaaaaaaaa, då e jag me :rolleyes:
What you hear repeatedly you will eventually believe.


Utloggad basshole

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
Fairchild till UAD-1 har ett lat/vert-läge som är samma sak som M/S.
Det är ingen multibandskompressor dock men den låter ruskigt bra.
Dolphins are gay sharks.


Utloggad tsmalmbe

Fairchild till UAD-1 har ett lat/vert-läge som är samma sak som M/S.
Det är ingen multibandskompressor dock men den låter ruskigt bra.

Den har jag, men nu söker jag specifikt en multiband m/s.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Om det du vill göra med multibandaren är att påverka bredden i de olika banden rekommenderar jag varmt Voxengo Soniformer. 32 band med m/s-balans. Man ställer de olika banden med kurvor så man behöver inte ratta 32 separata m/s-inställningar.
Funkar mycket bra. Kostar ganska lite.
Arbetar på XLN Audio


Utloggad tsmalmbe

32 band låter sååå overkill och svårhanterligt, men jag måste väl testa den då!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
That's the spirit!
 
Eftersom man jobbar med kurvor är interfacet lättrattat när man väl kommit in i det. Finns en hjälpfil som förklarar ganska bra.
Ju fler band desto mer flexibel och transparent kompression. Därav de 32 banden.
Arbetar på XLN Audio