Forum > Demolåtar

karl-ny låt in progress/ Gospel

<< < (2/3) > >>

Emulator:
det tar ett par bråkdelar av en sekudn och man känner igen sig, -the karl sound. Snyggt!

Tror att en lågmäld kör av herrejösses-många separata röster skulle förgylla, precis som du verkar vara ute efter.

Om det skall vara gospel skulle det väl passa fint med lite orgel som brötar in, och golvstamp/handklapp som extra kött i andra halvan?

gött mos!

/T

karl:

--- Citat från: MaxB skrivet 30.10.2015, 15:15:51 ---Syftar du på pam pam pam sången?

--- Slut citat ---
Ja....pam pam fast mera legato och inget hindrar någon att lägga på "stay with me" frasen heller...kommer att fylla på med ett antal sångspår till och kommer andra röster till så blir det bara en tjockare vägg där....;)
Jag är inte jättesnabb Asti så du får gärna göra något när du känner dig bättre...KRYA KRYA...
Ja, Tomas en orgel ligger på lut och golvstamp finns också att tillgå ...vi får se...

Allt gott karl

Bribedant:
Snygg dynamik i soudet utan att låta "lägre" än många söndermastrade låtar. Sweet  :wub:

karl:
Tnx...gör gärna ett nytt försök att locka sångare ;)

Allt gott k

MaxB:
Sorry att jag inte återkopplat och kommit tillbaka. Har för mycket om mig och kring mig (till och med stökigt i studion  :lol:).
Hoppas på lugnare framtid men men...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion