Forum > Färdiga produktioner
Asti - What's happening (klar)
Asti:
Edit 2015-11-08: Har inte fått några stora invändningar, så flyttar den till färdiga.
Detta är (inte) mitt festivalbidrag, så i kontrast(motsats) till gängse regler lägger
jag upp den här och nu! :) Är nivåerna OK? Mixen i övrigt?
Vore intressant att höra vad ni hittar för gamla popinfluenser, som jag själv kom på mig med..? :)
Titel: What's happening
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 2:39
År: 2015
Fuzzbub:
The Monkees, The Byrds, The Searchers, Herman's Hermits o.s.v. :) Mycket bra m.a.o. Tycker du fått till en väldigt schysst 60tals-basljud och
jag hör nästan en farfisaorgel någonstans också. Bra mix och väl exekverat på alla plan! /Fuzz
Asti:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 28.10.2015, 12:39:39 ---The Monkees, The Byrds, The Searchers, Herman's Hermits o.s.v. :) Mycket bra m.a.o. Tycker du fått till en väldigt schysst 60tals-basljud och
jag hör nästan en farfisaorgel någonstans också. Bra mix och väl exekverat på alla plan! /Fuzz
--- Slut citat ---
"I'm a believer"-orgeln från Monkees försökte jag få med i slutet, fast den kanske hörs lite dåligt...
Roligt om du hör Byrds i detta - ett av mina absoluta favorit-60-talsband!
Ackordsvängen i refrängen tänkte jag skulle påminna om ett annat band fast med kvinnlig leadsinger... :rolleyes:
Kul att du tycker mix och utförande är OK! Trodde basen kanske var lite för svag i mixen...
Tack för feedback!
/Asti
Fuzzbub:
Nejdå basen ligger perfekt i nivå, hos mig iallafall. Orgeln hör jag bara i det absolut sista slutet, den kan du ju ha på refrängerna vilket skulle ge än mer 60-vibbar. :wub: /Fuzz
Bribedant:
Väldigt snygg prodd. Helt flawless.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida