Forum > Färdiga produktioner
MOMA – Please Tell Me Why – en lätt pastisch mix 2015
Plinka:
Nyskapande var det kanske inte, men det hörs att du haft riktigt roligt, och energin och nivån är hög! Gyutt!
MOMA:
--- Citat från: Plinka skrivet 15.11.2015, 12:14:16 ---Nyskapande var det kanske inte, men det hörs att du haft riktigt roligt, och energin och nivån är hög! Gyutt!
--- Slut citat ---
TRADITION - ett lika missförstått som underskattat begrepp :) Liksom symfoniorkestrarna och bluesfantasterna kommer nu pop-nissarna med alltmer förfinade varianter och tolkningar på en redan etablerat stil. Och så vrider man och vänder på några ackord till, byter och fnular bland orden, lyfter in en hint eller två för initierade nördar. Och inte minst - övar samtidigt på att lira och mixa naturligtvis!
Tack för sympatiskt "Gyutt" (sydtaiwanesisk dialekt ?)
MOMA
Plinka:
--- Citat från: MOMA skrivet 16.11.2015, 13:13:48 ---
--- Citat från: Plinka skrivet 15.11.2015, 12:14:16 ---Nyskapande var det kanske inte, men det hörs att du haft riktigt roligt, och energin och nivån är hög! Gyutt!
--- Slut citat ---
TRADITION - ett lika missförstått som underskattat begrepp :) Liksom symfoniorkestrarna och bluesfantasterna kommer nu pop-nissarna med alltmer förfinade varianter och tolkningar på en redan etablerat stil. Och så vrider man och vänder på några ackord till, byter och fnular bland orden, lyfter in en hint eller två för initierade nördar. Och inte minst - övar samtidigt på att lira och mixa naturligtvis!
Tack för sympatiskt "Gyutt" (sydtaiwanesisk dialekt ?)
MOMA
--- Slut citat ---
:lol: Definitivt sydtaiwanesisk dialekt, det kan vi fastslå i detta nu, då jag myntade ordet i skrivandets hetta och glöd :D
(Håller med i övrigt också)
Fuzzbub:
Äh, inte behöver väl allt vara nyskapande - man kan göra det som finns bättre! ;)
Jag gillar också detta. Blir glad och det låter som om du också haft kul i skapandeprocessen. Om jag får önska nåt så skulle jag ha haft ett annat komp i refrängen än i versen (där det passar ypperligt) även om det funkar. Bra jobb! /Fuzz
MOMA:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 18.11.2015, 13:26:40 ---Äh, inte behöver väl allt vara nyskapande - man kan göra det som finns bättre! ;)
Jag gillar också detta. Blir glad och det låter som om du också haft kul i skapandeprocessen. Om jag får önska nåt så skulle jag ha haft ett annat komp i refrängen än i versen (där det passar ypperligt) även om det funkar. Bra jobb! /Fuzz
--- Slut citat ---
Skulle säkert också funkat helt vettigt! Min ambition var mest att stompet skulle få vara intakt för att inte drabbas av onödiga stopp på vägen (foten slutar lätt stampa då...) Sedan har jag lagt mer krut på stämmor och kör som får jobba upp differensen till verserna som egentligen är busenkla i arret. Barnkörerna kom på ren inspiration när en melodi dök upp i skallen, men tog ett tag att snickra ihop :)
Tack för relevant feedback!
MOMA
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida