Forum > Färdiga produktioner

MOMA – Please Tell Me Why – en lätt pastisch mix 2015

<< < (4/5) > >>

MOMA:

--- Citat från: Henric skrivet 31.10.2015, 07:37:46 ---Trevlig låt! Tycker spontant att leadsången skall upp något myrben, lite svårt att uppfatta orden här och där. Där är också något bakgrundsljud som går igenom lite väl mycket och tar fokus från sången, tror det är en gitarr med något padliknande ljud. Du sjunger bra och det låter poppigt och fint! Mina synpunkter bör klassifiserad som tycke och smak som Vi alla har olika!  :rolleyes:

Mvh Henric

--- Slut citat ---

Tjing Henric och tackar för relevant respons!
Jag tror att det kan vara en av elgitarrerna som kan spela sångaren ett spratt, ska kika på det i helgen. Samtidigt kan man nog se om en envelope här och där kan förtydliga en aning, den är ju ganska tätt arrad med mycket stuff som ska få plats :)

Ha det!!

MOMA

MOMA:

--- Citat från: Roffe H skrivet 04.11.2015, 17:16:07 ---Fin sång och sköna körer och visst får jag beatles-vibbar, mycket glad och uppiggande 60-talsdänga.  :)
Roffe H

--- Slut citat ---

Varmt tack för de uppmuntrande orden, och visst - beatles-vibbar, det är nog en klockers analys. Men egentligen kanske det är en liten övning i låt-snickrande, att mickla ihop ackorden och stämmorna på ett vettigt sätt och få hela schabraket att svänga  :D

Ha det gott!

MOMA

MaxB:
Här presenteras så mycket musik jag numera inte hinner ta del av. Denna var bra, rar och skön. Många nudge-nudge till Beatles är ofrånkomligt. Den här sångarens röst får mig att smälta.

Bribedant:
Ditt nyrattande av den här pärlan gjorde susen till tusen.
Den där bannade cellon borde du nog byta ut till något mer organiskt sound dock.

MOMA:

--- Citat från: Bribedant skrivet 09.11.2015, 20:19:43 ---Ditt nyrattande av den här pärlan gjorde susen till tusen.
Den där bannade cellon borde du nog byta ut till något mer organiskt sound dock.

--- Slut citat ---

Fielen Dank! Jag ska gräva i garaget – så som det ser ut där så vore det ett under om det inte också fanns en cello eller två där i bråten :)

MOMA

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion