Forum > Färdiga produktioner
MOMA – Please Tell Me Why – en lätt pastisch mix 2015
MOMA:
--- Citat från: Marsall skrivet 30.10.2015, 17:31:19 ---fin låt o visst liite mera bas skulle nog rama in den fina sången än mer O leadsången nån liiten milli till in the face med basen då som kramar om skulle nog sitta fint ..Jag gillart! :D
--- Slut citat ---
Tack för feedback M!
Ska gå in och kika på eq och om en topp på sången kring 5000 skulle kunna fixa lite mer närvaro (+ botten fr basen naturligtvis) I´ll be back :)
MOMA
MOMA:
--- Citat från: Eddi skrivet 31.10.2015, 03:17:44 ---Nu har jag lyssnat på hela i studion och grattis det här är jättebra - beatlesslutet är innovativt trots att det finns sen tidigare GILLAR. Jag trodde det var en Digeridoo i början men hör nu att det är orgeln kul med flanger på guran också - ja skön låt :D
--- Slut citat ---
Thanks!! Ja, man har fått gräva lite i förråden och hittat en del pedaler och grepp från förr. Men när man väl är igång så blir det lite arkeologi i ett svunnet analogt vinyl-landskap :)
Kul att du gillart!
MOMA
MOMA:
--- Citat från: Henric skrivet 31.10.2015, 07:37:46 ---Trevlig låt! Tycker spontant att leadsången skall upp något myrben, lite svårt att uppfatta orden här och där. Där är också något bakgrundsljud som går igenom lite väl mycket och tar fokus från sången, tror det är en gitarr med något padliknande ljud. Du sjunger bra och det låter poppigt och fint! Mina synpunkter bör klassifiserad som tycke och smak som Vi alla har olika! :rolleyes:
Mvh Henric
--- Slut citat ---
Tack Henric för feedback, och ja, det är nog kanske läge för ett par db på sången. Var inne ett tag på att fibbla med en exiter och bibehållen db, men exitern kan ibland vässa eq lite väl – vad tycks det på forumet om exiters? Nyfiken på ev erfarenheter!
Tack för positiva kommentarer också!
MOMA
Roffe H:
Fin sång och sköna körer och visst får jag beatles-vibbar, mycket glad och uppiggande 60-talsdänga. :)
Roffe H
Henric:
Lyssnat igen - tycker det låter alla tiders nu! Gillar! :rolleyes:
Henric
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida