Forum > Färdiga produktioner
Asti - Just want some shelter (klar)
Asti:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 20.10.2015, 11:06:02 ---
--- Citat från: Asti skrivet 19.10.2015, 16:09:33 ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 19.10.2015, 13:15:57 ---Jag tycker det funkar. Kanske kunde "plinket" ha lite lägre volym i de tystare delarna. Det är rätt dominerande där nu.
--- Slut citat ---
OK, det har du säkert rätt i! Man lyssnar sig lätt döv på sånt där efter många lyssningar.... :wacko:
Men då kanske det ändå funkar med sänkt volym på valda ställen.
Tack för feedback!
/Asti
--- Slut citat ---
Håller med om att det nog är rätt väg att gå. Bra låt i övrigt, kommer att passa bra på plattan! :)
Gillar det lugna partiet innan solot och solot passar perfekt. Du har ett bra öra för vad som passar ihop Asti!
Låter det tele förresten? Bra gitarrljud hur som. /Fuzz
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låten och att solot funkar! Någon platta lär det tyvärr aldrig bli... :(
Nej, det är en Fender Strata! Skulle däremot inte ha något emot att ha en Tele också! :)
Är skitnöjd med Stratan och efter senaste servicen är den fantastiskt lättspelad och stämmer perfekt över hela halsen.
Tack för din feedback!
/Asti
Asti:
--- Citat från: MOMA skrivet 20.10.2015, 12:03:16 ---Jag är en fan av dramaturgiska grepp - som en pianoton till exempel. Det skapar en ödslig känsla, en monotoni som skvallrar om något evigt, ständigt pågående. (testade det själv i en låt med en sampling som gick som en "klocka" genom hela låten) Det funkar också väldigt bra i din version, när arret plötsligt tystnar och pianotonen åter blir ensam.
Mycket bra! Och gitarrerna låter fylliga och sköna i mixen!
MOMA
--- Slut citat ---
Du beskriver på ett bra sätt ungefär vad jag själv tänkte med arret och det entoniga pianot! :)
Var inte säker på om det blev för entonigt och monotont...
Är lite osäker på om du avser de akustiska gitarrerna eller elgitarrerna..? Eller kanske bådadera? :)
Gläder mig att du tycker det blev bra! Tack för din feedback!
/Asti
Dividend:
Låter bra. Hör förvirringen i texten :D, men kanske lägga upp den ändå?
Pianoklinket funkar bra, tycker nästan det ska upp liiite i partierna med fler instrument.
Coolt med kören som tar över pianoklinket. Jäkligt snyggt solo efter 3min, nästan Knopfler-feel på det!
Tummen upp!
bjurte:
Sköna harmonier och läckert arr. som alltid.. ;)
En låt om dan ??
Eddi:
Bannar mig själv för att jag läste om pianoklinket innan jag lyssnade - nu blev det ju det enda man lyssnade på i första hälften av låten -jag tror inte den hade varit så framträdande annars - kul experiment...
Jag tycker en försiktig kör skulle ha kommit in tidigare - övriga körer funkar perfekt och en tanke som slår mig är att du kanse här o där skulle slänga in en totaldistad gura med delay långt bak i ljudbilden för att utmana/sudda ut klinket lite -men klinget ska vara kvar.
Tja lite nattsena tankar :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida