Forum > Färdiga produktioner

Asti - Just want some shelter (klar)

(1/3) > >>

Asti:
Edit 2015-10-23: gör inte mer åt denna. Var mest ett experiment. Så den flyttas till färdiga demon.
Nu har jag lagt upp en ny version med lite starkare bas och svagare piano!  :)
Blev inspirerad av ledmotivet när jag kollade Bron på TV, så jag försökte mig på
något liknande med ett entonigt "pianoklink" som en röd tråd genom låten.
Funkar det eller blir det jobbigt efter ett tag..? Andra synpunkter?

Titel: Just want some shelter
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 4:30
År: 2015

spacetrucker:
Jag tycker det funkar. Kanske kunde "plinket" ha lite lägre volym i de tystare delarna. Det är rätt dominerande där nu.

Asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 19.10.2015, 13:15:57 ---Jag tycker det funkar. Kanske kunde "plinket" ha lite lägre volym i de tystare delarna. Det är rätt dominerande där nu.

--- Slut citat ---
OK, det har du säkert rätt i! Man lyssnar sig lätt döv på sånt där efter många lyssningar.... :wacko:
Men då kanske det ändå funkar med sänkt volym på valda ställen.
Tack för feedback!
/Asti

Fuzzbub:

--- Citat från: Asti skrivet 19.10.2015, 16:09:33 ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 19.10.2015, 13:15:57 ---Jag tycker det funkar. Kanske kunde "plinket" ha lite lägre volym i de tystare delarna. Det är rätt dominerande där nu.

--- Slut citat ---
OK, det har du säkert rätt i! Man lyssnar sig lätt döv på sånt där efter många lyssningar.... :wacko:
Men då kanske det ändå funkar med sänkt volym på valda ställen.
Tack för feedback!
/Asti

--- Slut citat ---

Håller med om att det nog är rätt väg att gå.   Bra låt i övrigt, kommer att passa bra på plattan!   :) 
Gillar det lugna partiet innan solot och solot passar perfekt.  Du har ett bra öra för vad som passar ihop Asti!
Låter det tele förresten?  Bra gitarrljud hur som.    /Fuzz

MOMA:
Jag är en fan av dramaturgiska grepp - som en pianoton till exempel. Det skapar en ödslig känsla, en monotoni som skvallrar om något evigt, ständigt pågående. (testade det själv i en låt med en sampling som gick som en "klocka" genom hela låten) Det funkar också väldigt bra i din version, när arret plötsligt tystnar och pianotonen åter blir ensam.

Mycket bra! Och gitarrerna låter fylliga och sköna i mixen!

MOMA

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion