Forum > Färdiga produktioner
Henric - Kärleksmagnet
Henric:
--- Citat från: zorrow skrivet 30.10.2015, 20:42:19 ---Jättebra! Men håller med Asti om variationen. Tycker dessutom att sången ligger lite högt i förhållande till bakgrunden med tanke på musikstilen. Kompet är 70-tal och sången kan ligga lite lägre volymmässigt med aningens mer skärning i basregistret.
--- Slut citat ---
Tack för kommentar! :rolleyes: Det blir med största sannolikhet ett gurasolo vid ca 105 sek och lite fills när reffarna upprepas på slutet! Har petat med automationskurvorna på sången, och där är kanske utrymme att sänka sången något myrben som du säger! Skall leta efter ett passande gitarrljud och rota fram Telecastern till och börja med!
Mvh Henric
Henric:
Nu är gitarrsolot på plats! Har även sänkt leadsången ett myrben och petat lite på faden i slutet! Testade att lira lite gitarrfills i faden också men C-partiet är betydligt "poppigare" i harmoniseringen än A-delen som är mer "heavy" så fillsen på slutet utgår p g av att jag inte hittade något bra ljud som passade till bägge delarna....och vill inte blanda in fler ljud i bilden! B)
Dags för dom absolut sista synpunkterna innan detta alster för evigt förpassas in i glömskans garderob!!! :lol:
Henric
Henric:
För att öka dynamiken gjorde jag en automationskurva på mastern -1db fram till refrängen och gitarrsolot 0db sticket efter solot -0,5db vers -1,0db och 0db i dom sista refrängerna. Mastrade i Soundforge (reducerade dom högsta siblanterna med en deesser loudnessmätte och volymjusterade till -12LUFS
Låten är färdig och för min del för evigt förpassad till arkivet
Tack för alla kommentarer!
Henric
Asti:
Blev bra med solot!
Nu fick låten mer variation och en liten andningspaus i sången. :)
Snyggt jobbat!
/Asti
Henric:
--- Citat från: Asti skrivet 02.11.2015, 22:27:25 ---Blev bra med solot!
Nu fick låten mer variation och en liten andningspaus i sången. :)
Snyggt jobbat!
/Asti
--- Slut citat ---
Ja det känns bra! :-) Tack för din input! Henric
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida