Forum > Färdiga produktioner
Henric - Kärleksmagnet
Henric:
All sång inspelad! Från början hade jag tänkt att ha ett gitarrsolo på B-delen men eftersom låten fått titel efter ett ord i texten där känns det lite kymigt att inte ha det med, så jag funderar på att lägga lite gitarrfills mellan sångstroferna när refrängen går runt på slutet!?!
Alltid kymigt att höra sin egen röst, men känner mej hyfsat nöjd med sånginsatsen och texten som är fylld av klyschor funkar i mina öron iaf.... :huh:
Tar tacksamt emot synpunkter på mix/mastering
Henric
Henric:
Lyssnat lite från och till idag i mina Boselurar och det börjar kännas klart för min del! B)
Henric
Asti:
Låter bra Henric! Sången funkar finfint och inget fel på texten heller i mitt tycke.
Den har ett positivt innehåll och finurliga formuleringar.
Det enda jag tänkte på var att sången börjar nästan direkt och håller på oavbrutet.
För variationens skull vore det kanske bra med ett gitarrsolo vid t.ex 105 sek...
Sedan kunde gitarren komma tillbaks med lite fills i slutet som du är inne på.
Men jag vill inte krångla till det nu när du börjar känna dig klar! :)
/Asti
zorrow:
Jättebra! Men håller med Asti om variationen. Tycker dessutom att sången ligger lite högt i förhållande till bakgrunden med tanke på musikstilen. Kompet är 70-tal och sången kan ligga lite lägre volymmässigt med aningens mer skärning i basregistret.
Henric:
--- Citat från: Asti skrivet 30.10.2015, 11:00:39 ---Låter bra Henric! Sången funkar finfint och inget fel på texten heller i mitt tycke.
Den har ett positivt innehåll och finurliga formuleringar.
Det enda jag tänkte på var att sången börjar nästan direkt och håller på oavbrutet.
För variationens skull vore det kanske bra med ett gitarrsolo vid t.ex 105 sek...
Sedan kunde gitarren komma tillbaks med lite fills i slutet som du är inne på.
Men jag vill inte krångla till det nu när du börjar känna dig klar! :)
/Asti
--- Slut citat ---
Tack för kommentar! Jag det är kanske ingen dum idé med ett gurasolo och lite fills på slutet....ska överväga det....kämpat med sången, roligt att höra att det funkar!
Mvh Henric
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida