Forum > Färdiga produktioner

Henric - Kärleksmagnet

<< < (3/10) > >>

Henric:

--- Citat från: Eddi skrivet 15.10.2015, 01:26:47 ---Nja DP vill jag inte säga men klart trevlig pop-rock ala Henric då och det är ju bra - boysen har rätt fattas bara sång och körer och kanske några läckra trumpeter :D

--- Slut citat ---

Har börjat spåna fram lite leadsång...Vi får se hur det går....Henric

Henric:

--- Citat från: MaxB skrivet 15.10.2015, 07:29:33 ---Visst fick jag associationer till Creams version av ovan nämnda låt. Har du hört den?
Samtidigt finns inte totala likheten här, bara huvudriffet, det första man hör.

Annars gillar jag, förutom det, mixen och instrumentinsatserna. Gillar helt enkelt.
Har du/nån börjat arbeta på sångmelodi och text än?
Jag tror det kan bli riktigt bra, det här!

--- Slut citat ---

Jag har börjat så sakteliga med lite sång.....i princip klar med A delen....Henric

Henric:
Har gjort ett litet test med sång på själva A-delen....vet på ett ungefär hur jag vill ha melodin på B och C delen ska bara försöka krysta fram lite mera text som inte bör utsättas för någon djupare analys!!!  B)

Kan det bli något av detta är frågan?

TEXTEN SÅ HÄR LÅNGT:

Om jag kunde gå på vatten, skulle du tro mej då,
Om jag kunde göra under, skulle du se mej då,

Om jag kunde se om natten, skulle jag få dej då,
Om jag kunde tysta skratten, skulle du le i smyg,

Om jag kunde läsa tankar, skulle jag nå dej då,
Om jag kunde gå på vatten, skulle du tro mej då

Marsall:
Bra Svensk rock igen Henrik ..Verssångerna sitter fint..Om du vill kör nån liten variation här o där på sångsättet i nån av verserna ? (Obs! Inget fel på dom nu )..Väntar spänt på reffen" Bra groove :D

egghuvud:
Jaså du sjunger på ärans och hjältarnas språk (d v s skånska). Jag gillar det. Lite vasst sångljud men annars passar din röst bra till kompet. Det är bara att köra på. Lite snygga körer på refrängen också så blir det jättebra.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion