Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Längtan

<< < (6/8) > >>

Larsson:
det svänger på fint som vanligt..
basen funkar finemang tycker jag..tankarna drar till en jazzigare variant av billy jean..
och vad kan man säga..du har så satans grym röst!
om det skulle vara något att tycka till om..
så funderar jag på om inte pianot & orgeln borde ha lite mer disciplin 
dvs.. organiseras lite.. det låter lite som att orgeln egentligen inte har någon given plats i arret
och därför blitt blygsamt mixad..
om jag fick bestämma skulle orgeln tas upp lite & samarbeta/svara på sången typ!!

men skitbra sväng & skitbra sång,skitbra låt,men lite rörig i mitten dårå!
/Larsson
 :)

Harmonica mike:

--- Citat från: Emulator skrivet 11.09.2007, 23:37:04 ---skitbra bas! kul med svenska! trumspelandet tycker jag sitter rätt bra, men det låter stelt som sagt.

Kanske lite roligt jazziga fills på en ride?

angående pianot skall du inte vara rätt för adhd där itne. på med gura, och låt pianot och gitarr växla i intensitet. byt ut pianoljudet mot ett som har lite pedal på hela tiden, eller lägg på pedal, så låter det mindre stelt.

För min del skulle disharmoniska partier som pianot springer igenom lyftas fram för att accentuera något slags kaos i låten....

fanken, ett halvtempobreak med walking bass, en ride, och en wernborg som spelar så han blöder på detta?
:D

skitintressant. proggblues från 2000-talet ?

--- Slut citat ---

Emulatorn då:
Ja basen ja..Jag har ju sågats mer än en gång för mitt midi bas ljud,så jag köpte band polarns warvick - i somras,och det ångrar jag inte.Nu skall man bara lära sig att spela på den oxå,här fick jag till det dock.

Trummorna då: Ja det är en loop från ez som ångar på utan fills.Väntar med fillsen tills jag har satt hela arret,då skall det fyllas på med hjälp av keybordet.Rums klangen på ez:et är ju lite svårare att få till - minns ditt tips från "A place like Graceland" - det skall testas på denna.

Pianonts adhd:Ja det var en rolig beskrivning som vår vän Tony myntade.Han har nog nån poäng,skall se vad som går att göra där..Din tanke är inte så dum,att fixa till pianot mot gitarren som ska in - lite växel lir..Bra ide! Nu är detta lirat utan pedal,dels har jag ingen och skulle nog inte hinna med att stampa på densamma :P Det går alldeles för fort.Vet vilka delar du menar med disharmonin,jag tycker att det skapar lite skum känsla oxå så där är vi överens.Hur man utvecklar det är en annan fråga,där går jag bet.

Halv tempo break:Jag har en ide´som går åt det hållet,men det kommer att bryta av ordentligt från detta.Kanhända att det blir med klassiskt influenserad sång piano å stråk..bara kanske dock,får testa om det funkar först.Gura skall på här helt klart :D

"Proggblues från 2000-talet",nja jag skulle nog karakterisera detta som på gränsen till vansinne..MMUUUUAAAAHaHaHa.. :lol:

Tack för comment och analys.

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: Dividend skrivet 11.09.2007, 23:58:47 ---Glad början tyckte jag, men sen kommer den blåa sången in :D
Men det passar bra ihop tycker jag. Tycker du t o m låter som Rolf Wikström, på denna :)
minimalistiskt munspelslir, som utvecklas tillsammans med pianot...

Låter bra. Men du:

Du kan låta som en baryton, tenor, roffe Wikström plus att du har en grym röst när du sjunger dina blueslåtar.. Jag fattar inte hur du kan? :D    Kan du sjunga som sopran också? ;)
(Själv sjunger jag som en kratta)

--- Slut citat ---

Per:
Roffe W.Jo jag tackar jag,har nån platta med honom.

Sången då: Ja jag vet inte,naturen har gett mig en baryton pipa - vilken jag har misshandlat genom livet..Too much whiskey and ciggars..Å andra sidan så har det gjort att jag har fått en bluesigare ton i rösten,uppskattades där jag drog fram med bandet och av band polarna..Tenor höjd når jag inte riktigt utan att skrika,och då blir det ingen sång..Sopran..hmmm..möjligen vid ett könsbyte :lol:,nu är jag ju inte lagd åt det hållet så ni får hålla till godo med detta :D

Tack för comments Per,det värmde.Skrattade gott åt mina tokerier kring könsbytet..

Mvh
Micael

Tant Fransa:
Ouh- ouh-ouh skönt... jag känner mig alldeles som hemma. Tror inte pianot har ADHD - inte så det stör i allfall. Om jag får våga mig på en liten åsikt där så är den eventuella svagheten snarare att det låter lite för "blygt", om du förstår vad jag menar? Alltså det låter lite som att du inte riktigt våga tro på att det kommer att låta bra när du trycker ned tangenterna, så det blir försiktigt och ojämn dynamik i spelet.

För övrigt osar det av norrländsk virilitet :wub:

Harmonica mike:

--- Citat från: Larsson skrivet 12.09.2007, 12:20:37 ---det svänger på fint som vanligt..
basen funkar finemang tycker jag..tankarna drar till en jazzigare variant av billy jean..
och vad kan man säga..du har så satans grym röst!
om det skulle vara något att tycka till om..
så funderar jag på om inte pianot & orgeln borde ha lite mer disciplin 
dvs.. organiseras lite.. det låter lite som att orgeln egentligen inte har någon given plats i arret
och därför blitt blygsamt mixad..
om jag fick bestämma skulle orgeln tas upp lite & samarbeta/svara på sången typ!!

men skitbra sväng & skitbra sång,skitbra låt,men lite rörig i mitten dårå!
/Larsson
 :)

--- Slut citat ---

Larsson:

En jazzigare variant av Billie Jean..Jo efter ett tag fattade jag vad du menade..ha ha..Då skulle du ha hört den först innan nya basgången..Rösten då:Ja man tager vad man haver.. :D Tack för att du gillar min sargade pipa.
Får se hur jag kör med pianot å orgeln,det skall dit en gura,,kan hända att jag modifierar allt lite då..

Tack för omdömet om låten,det värmde en frusen Norrlänning.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion