Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Längtan

<< < (5/8) > >>

Wernborg:
Basen funkar. Orgeln är cool.  :D

Pianot kan lugna sig lite. Adhd sa Tony. Jo tack.

Trummis skulle med tåget. Ta in henne i rummet igen.

Ska bli kul att höra fortsättningen.

Harmonica mike:

--- Citat från: Wernborg skrivet 11.09.2007, 21:26:35 ---Basen funkar. Orgeln är cool.  :D

Pianot kan lugna sig lite. Adhd sa Tony. Jo tack.

Trummis skulle med tåget. Ta in henne i rummet igen.

Ska bli kul att höra fortsättningen.

--- Slut citat ---

Stefan: Ja där lättade stenen.Bas är ju liksom inte min grej.Lyssnade mycket "Learn your lesson" för att hitta inspiration till basgången,så du har lite cred där.Resten är hårt slit och mycket övning.
Pianot då:Jo det finns lite väl många märkliga passager,har dåliga eller rättare sagt inga referensramar när det gället blues/jazz piano.Lirade lite visor i min ungdom tills jag var femton år,sen har det legat nere.Köpte mig ett hyfsat keyboard i våras.Jag tar tacksamt emot tips på schyssta lirare då jag vet att du har koll på den genren..

Vad jag vet så är trummisen på väg till New York,ska slå han en pling :P
Eller så ringer jag en skitbra trummis som bor nånstans kring Göteborg(Lindome),om jag kör fast.

Mega thanx Steffo.

Mvh
Micael

Emulator:
skitbra bas! kul med svenska! trumspelandet tycker jag sitter rätt bra, men det låter stelt som sagt.

Kanske lite roligt jazziga fills på en ride?

angående pianot skall du inte vara rätt för adhd där itne. på med gura, och låt pianot och gitarr växla i intensitet. byt ut pianoljudet mot ett som har lite pedal på hela tiden, eller lägg på pedal, så låter det mindre stelt.

För min del skulle disharmoniska partier som pianot springer igenom lyftas fram för att accentuera något slags kaos i låten....

fanken, ett halvtempobreak med walking bass, en ride, och en wernborg som spelar så han blöder på detta?
:D

skitintressant. proggblues från 2000-talet ?

Dividend:
Glad början tyckte jag, men sen kommer den blåa sången in :D
Men det passar bra ihop tycker jag. Tycker du t o m låter som Rolf Wikström, på denna :)
minimalistiskt munspelslir, som utvecklas tillsammans med pianot...

Låter bra. Men du:

Du kan låta som en baryton, tenor, roffe Wikström plus att du har en grym röst när du sjunger dina blueslåtar.. Jag fattar inte hur du kan? :D    Kan du sjunga som sopran också? ;)
(Själv sjunger jag som en kratta)

Harmonica mike:

--- Citat från: Kornstad skrivet 11.09.2007, 20:44:50 ---Oj vilken härlig jazzminut!!  Jag har inte läst tråden än så det kanske blir en upprepning, men jag gillar allt utom trumljudet där jag tycker att det känns som killen sitter i ett annat rum och spelar. Allt det andra ligger så nära och gött så det känns nästan som om man står framför bandet och tittar fast trummisen drog....   

Gillar känslan av att instrumenten nästan tävlar med varandra om att få höras. Ser framför mig hur "killarna" står och smilar åt varandra och utmanar varandra på små musikäventyr i låten.   Kan nog bli lite långt dock om den fortsätter på samma ton. Behövs nog en liiiiten aning mer variation framåt i låten.

--- Slut citat ---

Thanx mate.
Trumljudet skall fixas,om det nu går med ez..Vidare så skall det in en hel del fills.Men jag väntar med det tills allt lir sitter.Många tycker att arret är grötigt med de olika instrumentala insatserna,kanske städar jag upp lite där efter påtryckningarna.Kul att du tycker att det funkar.

Equality håller med dig och mig,arret funkar.Den känslan du beskriver så bra,var precis det jag var ute efter.Ett break måste in av ovanlig art om jag skall sy ihop detta helt klart.Skissar på det.

Tack för comment.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion