Forum > Färdiga produktioner
Asti - So much at stake (klar)
Asti:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 07.10.2015, 16:09:07 ---
--- Citat från: Asti skrivet 07.10.2015, 12:51:57 ---
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 07.10.2015, 11:48:40 ---Fruktansvärt bra låt!, är det första jag tänker på efter 20 sekunders lyssning! Du är ju en låtskrivare och arrangör i klass med David Gilmour!
Hoppas jag blev först att kommentera det här :)
--- Slut citat ---
Vad kul att du gillar låten!
Tyvärr är man bara en efterapare av Pink Floyds fantastiska sound,
som önskar man kunde få till en ljudbild som var i närheten av deras...
Tack för din kommentar!
/Asti
--- Slut citat ---
Med tanke på deras resurser så är det ju kanon att du får till det hela med en NT2A. Och att få precis samma sound är väl inget att stå efter?
--- Slut citat ---
Jag vet inte hur väl NT2A:n kan mäta sig med de mikrofoner man använde på 70/80- eller kanske 90-talet när Pink Floyd härjade som värst...?
Men inbillar mig att de instrument-och effektpluggar vi har tillgång till idag inte ligger så långt efter det dom hade då. Men jag kanske har fel. :)
Nja, jag skulle nog inte ha något emot att kunna låta precis som Pink Floyd, även om det inte vore så originellt. :)
Jag önskar också att jag kunde få till ditt sköna live-sound på trummor, gitarrer och sång! Det tror jag går förlorat till viss del i datorvärlden...
Tack för dina funderingar Håkan!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 07.10.2015, 16:43:18 ---Det är ju bara att gratulera att du är inne i en produktiv period och framförallt gratulera oss som får lyssna till den högkvalitativa strömmen av låtar som kommer från mörkaste Småland. Här tycker jag att du har fångat essensen i PF på alla sätt utom kanske gitarrsolot men men petitesser, Bjurte kanske vill damma av guran igen :D
--- Slut citat ---
Jag är nöjd om ni får ut något av det och inte tycker jag blir för tjatig. :)
Har faktiskt inte medvetet försökt få det att låta som Pink Floyd, utan kände att jag inte
var riktigt klar med det lite större arret med många elgitarrer och effekter!
Bjurte är alltid välkommen att förgylla mina låtar! :)
Tack för kommentaren Eddi!
/Asti
Marruschkka:
Vilket härligt flöde som kommer från dig nu :wub:
En skön låt, som i mitt tycke skulle få plats på en mellanplats på ditt album bland alla mina favoriter :D
Kör järnet!
/Marre
Kornstad:
WOW!! Det blev lite väl hög volym.
Gjorde som du skrev omedvetet då jag glömt att jag satt igår och lyssnade efter grejer som hade väldigt låg volym, varav det var uppskruvat nästan på max.
Ramlade nästan av stolen när ljudväggen drog igång.
Skönt sound och bra låt!
Fast den kunde börjat lite softare så jag hunnit sänka volymen i tid! ;)
Asti:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 07.10.2015, 21:21:37 ---Vilket härligt flöde som kommer från dig nu :wub:
En skön låt, som i mitt tycke skulle få plats på en mellanplats på ditt album bland alla mina favoriter :D
Kör järnet!
/Marre
--- Slut citat ---
Tack Marre!
Ja, nu har det varit kul ett tag att göra musik!
En mellanplats är inte fy skam! :)
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida