Forum > Färdiga produktioner
Asti - So much at stake (klar)
Wernborg:
Mycket härlig låt. Bra melodier och sköna vändningar här och där i harmisarna.
Bara ett aber. Jag tycker trumarret är sådär. Skulle nog tagit ned intensitetet på hihat och pukor om jag bestämt.
Grymt bra sång när du pressar dig lite mer än vanligt.
Snygga solon.
Asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 12.10.2015, 22:02:45 ---Mycket härlig låt. Bra melodier och sköna vändningar här och där i harmisarna.
Bara ett aber. Jag tycker trumarret är sådär. Skulle nog tagit ned intensitetet på hihat och pukor om jag bestämt.
Grymt bra sång när du pressar dig lite mer än vanligt.
Snygga solon.
--- Slut citat ---
Jo, jag har själv funderat på om trummorna i refrängen kanske har för mycket pukor! Hihatspelet har jag däremot inte reagerat på...
Ska försöka få till något mer passande! Tyckte själv att sången blev lite ansträngd i slutet, men det kanske inte var så illa trots allt... :)
Kul att solona funkar! Tack för feedback och roligt att du gillar låten!
/Asti
egghuvud:
Jag gillar det också. Eftersom det låter så proffsigt så försöker jag verkligen peta. Tycker att trumarret är helt okej, möjligen skulle jag jobba lite mer med dynamiken. Det är skitsnyggt när det är sådär brett men det blir mycket mellanregister när gitarrerna dominerar sådär. Skulle kanske höja trummorna bara lite och kapa slutmixen lite i övre delen av mellanregistret. Nu pratar vi små, små nyanser för annars är det helt klart färdigt. :)
Snygg sång också och bra text. Gillar när du sjunger på engelska. :)
Asti:
--- Citat från: egghuvud skrivet 15.10.2015, 11:24:53 ---Jag gillar det också. Eftersom det låter så proffsigt så försöker jag verkligen peta. Tycker att trumarret är helt okej, möjligen skulle jag jobba lite mer med dynamiken. Det är skitsnyggt när det är sådär brett men det blir mycket mellanregister när gitarrerna dominerar sådär. Skulle kanske höja trummorna bara lite och kapa slutmixen lite i övre delen av mellanregistret. Nu pratar vi små, små nyanser för annars är det helt klart färdigt. :)
Snygg sång också och bra text. Gillar när du sjunger på engelska. :)
--- Slut citat ---
Försökte få lite variation i dynamiken genom att "ta ner" arret i instrumentaldelen.
Det blir förstås lite jämntjockt med alla gitarrer.
Ska se vad jag kan göra åt trummorna.....
Kul att du gillar sången! Jag sjunger helst på engelska och då kommer man ofta undan lite enklare med texten! :)
Tack för feedback!
/Asti
Marsall:
Fin låt ånyo ..Det jag kan komma med så här i sent stadium e att basen e allt för anonym ..Men det är en smaksak ..Bra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida