Forum > Färdiga produktioner
Asti - So much at stake (klar)
Asti:
--- Citat från: Kornstad skrivet 07.10.2015, 21:45:42 ---WOW!! Det blev lite väl hög volym.
Gjorde som du skrev omedvetet då jag glömt att jag satt igår och lyssnade efter grejer som hade väldigt låg volym, varav det var uppskruvat nästan på max.
Ramlade nästan av stolen när ljudväggen drog igång.
Skönt sound och bra låt!
Fast den kunde börjat lite softare så jag hunnit sänka volymen i tid! ;)
--- Slut citat ---
Oj, det kunde gått illa! :D
Jag brukar inte få till så stark output på mina färdigmixar, för lite kompressor kanske....
Kul att du gillar soundet och låten!
Tack för feedback!
/Asti
biomoib:
Oj, så läcker! Pink floyd är husgudar även hos mig och David Gilmour är en av mina favoritgitarister... ;o)
Jag gillar verkligen låtens uppbyggnad och tycker du lyckas hitta dina egna och snygga banor kring harmonierna. Det enda lilla störande detaljen för mig är trummorna som på sina ställen i öron haltar lite och jobbar mot istället för med. Vad använder du för DAW när du spelar in och är trummorna spelade eller kommer de från någon plug?
Asti:
--- Citat från: biomoib skrivet 08.10.2015, 13:21:18 ---Oj, så läcker! Pink floyd är husgudar även hos mig och David Gilmour är en av mina favoritgitarister... ;o)
Jag gillar verkligen låtens uppbyggnad och tycker du lyckas hitta dina egna och snygga banor kring harmonierna. Det enda lilla störande detaljen för mig är trummorna som på sina ställen i öron haltar lite och jobbar mot istället för med. Vad använder du för DAW när du spelar in och är trummorna spelade eller kommer de från någon plug?
--- Slut citat ---
Vad kul att du tycker det är läckert! :)
Jag gillade PF som mest när dom gav ut Dark side of the moon och kanske framför allt Wish you were here.
Undrar hur många gånger jag spelat Shine on you crazy Diamond...suverän låt som har det mesta vad gäller
uppbyggnaden, gitarrsolot (i inledningen), körerna, harmonierna, dynamiken... :wub:
Ja, jag har varit lite fundersam på om trummorna kanske är lite för stökiga, speciellt i refrängen. Där kanske
dom rör till mer än understödjer... Det är väldigt mycket pukor där...
Jag använder en gammal Cubase version och plockar trum-patterns från trumpluggen Superior Drummer.
Tack för din feedback!
/Asti
biomoib:
Precis, Wish you were here är också min favorit och då specielt Shine on.... ;o)
Du skulle kanske testa en lite modernare DAW som exempelvis Studio One, Logic (om du har Mac) eller Ableton Live. Alla har de möjligheten att extrahera ut en groove från ett spår och applicera det på ett annat spår. Ska naturligtvis inte överutnyttjas men kan hjälpa till att städa upp de trumpartier du refererar till. Jag har använt det med bra resultat några gånger.
Asti:
--- Citat från: biomoib skrivet 08.10.2015, 23:43:50 ---Precis, Wish you were here är också min favorit och då specielt Shine on.... ;o)
Du skulle kanske testa en lite modernare DAW som exempelvis Studio One, Logic (om du har Mac) eller Ableton Live. Alla har de möjligheten att extrahera ut en groove från ett spår och applicera det på ett annat spår. Ska naturligtvis inte överutnyttjas men kan hjälpa till att städa upp de trumpartier du refererar till. Jag har använt det med bra resultat några gånger.
--- Slut citat ---
Logic har jag använt för rätt många år sedan (när den fanns för PC), dom andra två har jag ingen erfarenhet av.
Det låter intressant det du beskriver, kunde vara kul att testa!
Nu brukar jag inte bara använda standard-patterns rakt upp och ner, utan editera en del i dom för att t.ex få snygga övergångar etc...
Den nya EZ Drummer ska ju också ha en del fiffiga funktioner efter vad jag hört från andra här på KR.
Men jag ska se om jag kan få till mer följsamma trummor i den här låten!
Tack för uppföljande feedback!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida