Forum > Demolåtar
Håkan Nilsson: Rainy Tracks, Tredje mixen
Eddi:
Här har du ju lagt sången i första varianten som jag sa på andra låten funkar bra med andrastämmorna tycker jag. Kanske lite för mycket reverb/delay på leaden - men lyssnar nu på den torra varianten och nja håller med Asti o Fuzzen försök hitta ett mellanläge men in med andrastämmorna igen tycker jag - de fyller en funktion. Skönt gitarrlir :D
egghuvud:
kan inte mer än instämma med grabbarna boys mellantinget är nog det bästa.
Tycker att det är lite mycket gitarr i ljudbilden skulle nog lyft fram trummorna lite också speciellt i mellanregister och bas. Man hör mycket av diskanten i virvel och cymbaler men jag saknar lite umpf i botten, speciellt på verserna där det bara låter som ett tickande på ridecymbalen. Det blir ett väldigt fokus på gitarrerna nu som iofs är mycket bra och snyggt spelade :)
Håkan Nilsson:
--- Citat från: egghuvud skrivet 07.10.2015, 11:07:13 ---kan inte mer än instämma med grabbarna boys mellantinget är nog det bästa.
Tycker att det är lite mycket gitarr i ljudbilden skulle nog lyft fram trummorna lite också speciellt i mellanregister och bas. Man hör mycket av diskanten i virvel och cymbaler men jag saknar lite umpf i botten, speciellt på verserna där det bara låter som ett tickande på ridecymbalen. Det blir ett väldigt fokus på gitarrerna nu som iofs är mycket bra och snyggt spelade :)
--- Slut citat ---
Jag har en längre tid nästan enbart använt mina ATH-M50 lurar när jag mixar (jag växlar alltid mellan monitorer, monitorer + sub, små Avantone kuber och lurar när jag mixar) men har upptäckt att ATH-M50 lurar mig att dra på lite för mycket av midden, sången o leadgitarren. Jag har även ett par HD-600, de är mkt rakare o exaktare i återgivningen, ska börja använda dem i stället.
Trumkompet ligger i en tvåspårs backtrack gjord för 15 år sen, inte mycket jag kan göra åt den. Jag har en funktion i min SPL DynaMaxx komressor som heter De-Compression, den har jag använt på backtracken, den var mer söndermosad ändå från början, det funkar riktigt bra ihop en SPL Vitalizer (mkt svårskruvad) o en supergrym APEX EQ-burk.
Håkan Nilsson:
Skruvade ett par tre timmar. Den gamla backtracken är inte god att tas med ljudmässigt... Men nu tycker jag helheten lyfte bra nog ändå jmf med de tidigare mixarna. :)
Tredje mixen:
https://soundcloud.com/fender-king-ljusne/hakan-nilsson-rainy-tracks-country-151007
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida