Forum > Färdiga produktioner
Plinka -Fönster 2015
egghuvud:
Svårt det här. Jag gillade melodin och tror jag fattar vad du är ute efter. Rytmiken tycker jag i dagsläget är lite för lekfull. Det känns som att du blivit inspirerad och slängt in lite ljud här och var. Tycker inte riktigt att det håller. Skulle nog jobba om percussion och trummor. Rösten är fräck och när man vant sig vid sångljudet så låter det riktigt coolt.
Bäst och mest sppokey blev det med kören och synten. De förbiswishande ljuden vet jag inte om de funkar.
Strama upp det kanske fast då blir det inte så roligt... hmmmmm. Om du kunde tygla det på något vis och hitta en annan rytm så skulle jag nog vara såld.
Eggs
Bribedant:
Störtskönt. Du har så lyssningsvänlig tonträff också. Man är aldrig orolig för att det är på väg att haverera. Trygg hamn för ny-progressive. :wub:
Plinka:
--- Citat från: zorrow skrivet 02.10.2015, 19:47:35 ---Coolt sound och grymt bra sjunget som vanligt. Med tanke på att arret är så pass lo-fi kanske sången kunde vara lite varmare som en kontrast. Tåget som susar förbi ligger lite högt i volym. De e så de e. :P
--- Slut citat ---
Tack för grymt bra sjunget, och övrig kommentar! Japp, justerade lite fram och tillbaka idag med sångljudet, och det slutade med att jag behöll cruchet fast minskade aningen, och drog ner ett myrben på reverbet. F ö har jag sänkt tåget samt div andra ändringar i trums, percussion och bakgrundsljud :)
--- Citat från: Asti skrivet 02.10.2015, 20:02:34 ---Kan bara instämma i zorrows kommentar!
Sången gärna närmre, torrare och Clean.
Ersätt X2000 med ett Intercity! :)
Skön låt!
/Asti
--- Slut citat ---
Vet inte riktigt hur intercity låter men har i alla fall dragit ner på tågvolymen, samt justerat sångeffekterna fast väldigt lite. För jag ville liksom ha kvar crunchet, det var en del av soundet jag var ute efter denna gång! :D Tack för "skön låt"!
--- Citat från: Marsall skrivet 02.10.2015, 20:12:25 ---Börjar med gosig text o varm sång likt rinnande chokladsås ..gillar 60 tals ljudet på helheten ..svårt o klanka påt ..kanske som grabbsen ovan lite mer varmare ljud på sången ..liiite bara annars tycker jag du hittat en fin ljudbild som passar dig klocka! :)
--- Slut citat ---
Tack för gosig text och varm chokladsås-sång! :D Japp, done, har dragit ner reverbet liiiite och ännu mindre på crunchet. Kanske hörs det knappt nån skillnad?
--- Citat från: Eddi skrivet 02.10.2015, 20:14:24 ---Kommer på mig själv att tänka Barbro Hörberg vet inte varför..... :)
--- Slut citat ---
Hihi, det är säkert bra...att tänka på Barbro alltså! Tack för lyss!
--- Citat från: egghuvud skrivet 02.10.2015, 21:21:13 ---Svårt det här. Jag gillade melodin och tror jag fattar vad du är ute efter. Rytmiken tycker jag i dagsläget är lite för lekfull. Det känns som att du blivit inspirerad och slängt in lite ljud här och var. Tycker inte riktigt att det håller. Skulle nog jobba om percussion och trummor. Rösten är fräck och när man vant sig vid sångljudet så låter det riktigt coolt.
Bäst och mest sppokey blev det med kören och synten. De förbiswishande ljuden vet jag inte om de funkar.
Strama upp det kanske fast då blir det inte så roligt... hmmmmm. Om du kunde tygla det på något vis och hitta en annan rytm så skulle jag nog vara såld.
Eggs
--- Slut citat ---
Tack för dina tankar Eggs och för din konstruktiva kommentar! Förstår vad du menar. Jag har nu faktiskt ändrat lite i trummor och percussion, och hoppas det känns lite mer sammanhållet nu, även om grundrytmen är densamma. Dessutom fick du mig att se över bakgrundsljuden, och nu hoppas jag det är lite bättre "struktur" i dom. De förbipasserande tågen fick vara kvar men jag har sänkt volymen en del på dom. Möjligen tycker du att det är något bättre nu :)
--- Citat från: Bribedant skrivet 03.10.2015, 00:14:03 ---Störtskönt. Du har så lyssningsvänlig tonträff också. Man är aldrig orolig för att det är på väg att haverera. Trygg hamn för ny-progressive. :wub:
--- Slut citat ---
Tack Bribedant! Ny-progressive...jag funderade just på vad det är för genre egentligen man håller på med! Tack!
----------------------
Nu finns en ny omarbetad version i trådhuvudet, följande är gjort:
Ändringar i trummor och percussion. Ändringar i bakgrundsljuden, samt nivåer. En väldigt liten minskning av reverb och crunch på sången.
Henric:
Hej Plinka!
Kul låt med en aktuell text! Ibland undrar man vad homo-sapiens sysselsatte sej med innan internets alla tidsfällor fanns.....jakt och fiske förmodligen! :lol:
Tycker att sången ligger lite ovanpå i mixen och upplever ett sprakande ljud på leadvoxen....prova att sololyssna leaden och kolla om det är något som kan klippas bort!
Tror att lite gitarrer hade blandat sej fint med övriga instrument!
Mvh Henric
Plinka:
--- Citat från: Henric skrivet 04.10.2015, 08:24:07 ---Hej Plinka!
Kul låt med en aktuell text! Ibland undrar man vad homo-sapiens sysselsatte sej med innan internets alla tidsfällor fanns.....jakt och fiske förmodligen! :lol:
Tycker att sången ligger lite ovanpå i mixen och upplever ett sprakande ljud på leadvoxen....prova att sololyssna leaden och kolla om det är något som kan klippas bort!
Tror att lite gitarrer hade blandat sej fint med övriga instrument!
Mvh Henric
--- Slut citat ---
Tack för lyss henric! Kul att du gillar texten. Det sprakande ljudet på voxen har jag lagt på och det ska vara där, det är en del av soundet jag vill ha.
Man måste förstå att jag inte vill att detta ska låta fint, eller som proffs produktionerna man hör på radion, utan ge en lite obehaglig känsla, tomhet, eller en känsla av tid som håller på att krackelera och vittra bort i nästan samma stund som man lyssnar. Jag bestämde mig för att hålla det avskalat och lite ödsligt, så det blir inga gitarrer på denna.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida