Forum > Färdiga produktioner
Plinka -Fönster 2015
Plinka:
--- Citat från: karl skrivet 10.10.2015, 16:17:21 ---Modernt....text som befinner sig i vår samtid fast det känns ganska retro.... gillar ;)
Allt gott karl ;)
--- Slut citat ---
Jepp, så tänkte jag ;) Tack!
--- Citat från: Marruschkka skrivet 10.10.2015, 19:48:36 ---Väldigt fin melodi och text samt sång :P
Men, apropå mixen, så är din lead inbäddad som i en kudde, filtrerad på nåt sätt så att det blir lite tjockt.
Jag tycker att leaden-för det är bara den-skulle vässas upp lite i ljudbilden så går den fina texten fram bättre.
Lite Barbro Hörberg här , och det är en fin komplimang det, så underfundigt och bra :wub:
/Marre
--- Slut citat ---
Tack för feedback! Har vässat till sången nu, för vasst?
--- Citat från: Dividend skrivet 23.10.2015, 06:27:24 ---Texten är lustig.
Du behöver inte ändra så mycket alls, tycker jag. Snyggt arrat och sjunget, man blir lite nervös när du går högt upp och levererar 3-4 toner i snabb rad efter varandra, men det lyckas du med. Tror jag, har inte världens bästa gehör.
Jag tappade lite intresset för vad som sjungs (texten) efter halva, kanske pga det torra krassa alldagliga innehållet :) Fick lyssna en gång till.
Nog inget andra råkar ut för.
Roligt att sången knastrar lite grammofonskiva när du sjunger om facebook och instagram. Dold ironi, liksom. :)
--- Slut citat ---
Tack för lyss och dina tankar! Japp, dold ironi :)
------
För övrigt, ni alla hade rätt, det var störningar i sångspåret -knaster här och var. Men jag var förblindad av alla andra störande ljud :D Blev tvungen att sjunga om leaden. Har dessutom minskat lite till på skivknastret och tågen, samt vässat sångljudet. För vasst? Andra tankar?
spacetrucker:
Välgjord. Inte riktigt min kopp te... men skön låt i alla fall. Först tyckte jag trummorna lätt "papp-låda" men mot slutet av låten störde det inte mig längre. Skönt att vi alla inte gör likadan musik ^_^
//Space
Marruschkka:
JA!! Nu blev lead-sången mer vässad och texten kommer fram så mycket bättre, för den sistnämnda är viktig här!
Gillar jättemycket!
:rolleyes:
/Marre
Asti:
Skitbra! Nu är nivåerna bra och sången perfekt!
Arret är suveränt - sparsmakat men fantasifullt.
För tankarna till Barbro Hörberg men även till Hansson de Wolfe....
/Asti
MaxB:
Kul det var ett tag sen jag lyssnade på det. Nu associerar jag till gruppen Kaipa och det är inte dåligt i mina öron.
Härligt Plinka!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida