Forum > Färdiga produktioner
Plinka -Fönster 2015
Marsall:
Glömde nämna plinkasynthen e gottpåse passar finfint ..sången e kanske liiite hög nu ... Men fint ljud som passar låten bra :)
zorrow:
Undrar om inte Marsall har rätt ang sången. Kanske 0,5 dB ned? Minskningen av disten på sången gjorde susen. I mina öron kunde all dist tas bort men smaken är som baken... Tåget är fortfarande lite högt eller i alla fall diskantigt. När jag lyssnar på hög volym får jag lite ont i örat av det :unsure:
MOMA:
Visst finns det lite Hörberg här, men att texten är så där rakt ärlig och öppen för det som händer i vardagen har inte så mycket med Barbro att göra utan Plinkas förmåga att själv fånga nuet. Det är ju inte en nostalgitripp i betraktelserna, utan en i allra högsta grad aktuell titt på livet vi alla lever här.
Impad av känslan i stycket!
MOMA
Kornstad:
Jag hade nog velat få aningen med luft i trummorna, känns lite dova och instängda nu. Men det kanske är tanken.. :)
Sången ligger aningen högt i volym tycker jag, men du sjunger väldigt skönt och jag gillar texten!
Gissar att det är din mic, jag är inte säker men jag tror att det är den som knastrar och knäpper lite i inspelningen?
Hörs inte jättemycket, men när jag sitter med lurarna så hör jag att det knäpper ibland. Mer mot slutet av låten av ngn anledning.
Bra låt och skönt arrangemang!
biomoib:
Jag gillar speciellt mellansplet med det lilla arpeggiot och de snygga röststämmorna där. Det skulle kunna utvecklas till enegen låt i mitt huvud. Men det känns som du skulle kunna jobba lite mer med själva texten eftersom du tvingas snubbla lite på orden för att hinna med dem ibland. Jag tycker bra texter är otroligt viktiga när man har en dominerande sång i en låt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida