Forum > Färdiga produktioner

Plinka -Fönster 2015

<< < (3/8) > >>

bjurte:
Skitläkert och spännande, visst låter det lite 60 tal och nämda Barbror ibland, väldigt lekfullt.
När plinge-plong synthen och körerna komer in där vid 100 är det gåshudsvarning.. Snyggt.. :)

HasseFX:
Låter nästan fantastiskt bra om denna! Snyggt och smakfullt arrat, och din röst klignar riktigt skönt i det 40-talsaktiga Ulla Billqvist-soundet!  :)  Men jag tycker det fräser några snäpp för mycket om sången - jag vet att det är en medveten effekt, men det är over-the-top och skär sig mot resten...

Plinka:

--- Citat från: bjurte skrivet 04.10.2015, 15:27:52 ---Skitläkert och spännande, visst låter det lite 60 tal och nämda Barbror ibland, väldigt lekfullt.
När plinge-plong synthen och körerna komer in där vid 100 är det gåshudsvarning.. Snyggt.. :)

--- Slut citat ---
Tack för skitläckert och spännande Bjurte! Ja, jag känner mig rätt nöjd med mitt spookiga mellanparti -plingplong-synthen skruvade jag fram ur ett klockljud så visst plingar den :D

--- Citat från: HasseFX skrivet 04.10.2015, 18:36:55 ---Låter nästan fantastiskt bra om denna! Snyggt och smakfullt arrat, och din röst klignar riktigt skönt i det 40-talsaktiga Ulla Billqvist-soundet!  :)  Men jag tycker det fräser några snäpp för mycket om sången - jag vet att det är en medveten effekt, men det är over-the-top och skär sig mot resten...

--- Slut citat ---
Det tackar vi för HasseFX! Och tack för dina tankar, jag lovar att se över distet på voxen en gång till...ska nog vila öronen från den en dag till bara, så går jag påt igen!

MaxB:
Fint Barbro!
Ja det låter som Barbro Hörbergs röst.
Jag hör och gillar vad jag hör. Skulle också gilla rösten med mindre kompression än så här. Hör jag nån form av skivknaster? Räcker i så fall att ha det med initialt och på slutet kanske. Sköna funderingar i texten.

Asti:
Ja, nu blev det bättre med Intercitytåget!  :D
Du sjunger jätteskönt här och jag tror det skulle bli ännu snyggare
med lite färre ord, så att det inte blev så brått på ett par ställen... :)
Bakgrundsmusiken är riktigt läcker och mixen är bra! Skitbra!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion