Forum > Färdiga produktioner

Som ett frö för vinden

<< < (2/3) > >>

Dividend:
Kompet låter väldigt AC/DC - dirty deeds done dirt cheap, tänker jag på. Men det spelar ingen roll, det låter eget.

Sången ska upp tycker jag och nog vara lite närmare som skrevs ovan.

Fin låt!

Henric:

--- Citat från: MaxB skrivet 30.09.2015, 08:30:05 ---Varför lägger du låten under Färdiga demon? Vill du ha tips eller förslag på mixen eller är du redan klar med den?
Det framgår inte helt tydligt.

Jag skulle dra ner på volymen på gitarren som hörs mest
Jag skulle tajta till körerna som svarar på leadsången
Jag skulle ge leadsången mer kropp - innebär det att eq:a tillbaka frekvenser runt 1 kHz?
Hur har du eq:at leadsången i den här mixen?

Edit: Nu efter en till lyssning fattar jag vad Eddi skrivit: din röst låter för mycket telefonkiosk - närmare sound på voicen tycker jag och den tål det dessutom
Antar att det är samma synpunkt jag försökt förmedla.

Generellt skulle jag vilja att leadsången är tyngre och att det är den som hörs tydligast (mix-fix)
Sen, att BAKOM SÅNGEN, låta den bärande kompgitarren komma fram (mix-fix)
Och jag vill alltid höra mer av basen än så här, i helheten.

Kul att du rockar! Rösten fungerar, släpp fram den!

--- Slut citat ---

Tack för utförlig kommentar! Har gjort några mindre justeringar nu ikväll med friska öron! Jag laddade upp den i fel kategori men nu är den klar!

Henric:

--- Citat från: Asti skrivet 30.09.2015, 13:57:58 ---Snygg ljudbild på det instrumentala och fint spelat!
Leadsången skulle jag vilja ha närmre och med mer värme. Nu låter det lite "vasst".
Vore inte dumt med ett stick som bryter av harmonimässigt eller ett parti med gitarrsolo...
/Asti

--- Slut citat ---

Har justerat lite, höjt sången och minskat lite reverb, dragit in panoreringen på körerna, justerat lite på mastereq också....valde att inte lira en massa gitarrsolo denna gången....tack för din kommentar!

Henric

Henric:

--- Citat från: Dividend skrivet 30.09.2015, 14:47:56 ---Kompet låter väldigt AC/DC - dirty deeds done dirt cheap, tänker jag på. Men det spelar ingen roll, det låter eget.

Sången ska upp tycker jag och nog vara lite närmare som skrevs ovan.

Fin låt!

--- Slut citat ---

Ja sången blev lite låg, har ändrat lite ikväll med friska öron - blev en intensiv musikhelg med "listening fatigue" som följd!  :P

Henric

Henric:
Hej och tack för alla kommentarer! Ska försöka ta mej in här lite oftare, himla kul ställe!

Detta projektet gick egentligen ut på att testa EZmix indieguitars och EZmix leadvocals samt EZmix rooms and verbs som jag laddade ner för ett tag sedan.

Gitarrljuden är Telecastern via Indieguitars sångljud från EZ leadvocals sen har jag lagt lite rumsklang på alltihopa "small arena" Ville få det att låta skramligt rockband...
Trummorna är EZ Drummer Rock solid
Basen rakt in i ljudkortet via EZ mix bas
Sen har jag använt en del masteringspluggar från EZ mix och Fab-filters.

Jag har gjort lite sista minuten justeringar och låten är för min del förpassad till katerogin färdiga låtar!

Ha det bäst!

Henric

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion