Forum > Färdiga produktioner

Dividend - La Femme Aveline

<< < (8/10) > >>

Marruschkka:
Så harmoniskt detta stycke är, blir alldeles lycklig av det :wub:

Tack för musiken.

/Marre

Dividend:
Tack Marre! :)

Emulator:
Riktigt hektiskt vecka har det varit.

I måndags München, -taxi 06:00 och hem strax före midnatt. Sedan iväg på tisdagen med familjen på en oerhört trevlig om än något stressig mini-semester i bremen, kom hem fredag morgon 01:00.
Idag blev det halvdags jobb, och sedan ut på ön med minstingen innan det blev mörkt ute. (lite för spännande att åka båt i beckmörker).

All den uppbyggta anspänningen formligen rinner ur mig när jag lyssnar. Växlingarna mellan moll och dur, och stråkens växande och dalande uppbyggnad är riktigt hypnotiskt kontemplativa.

snyggt slut också.

riktigt bra, den här går nog ner på ifånen för flygsovarmusik!

Eddi:
Härlig låt :D En del funderingar då, Cellom låter helt overklig men skön så ändra inte på den men som sagt låter verkligen inte som en cello gör, en del stråktoner låter som det är taget med en tvåmeters stråke kanske hugga lite där.... Pianot Alicia antar jag behöver lite mer crisp höjning av EQ runt 1200 eller nåt  :)

Dividend:

--- Citat från: Eddi skrivet 31.10.2015, 03:28:13 ---Härlig låt :D En del funderingar då, Cellom låter helt overklig men skön så ändra inte på den men som sagt låter verkligen inte som en cello gör, en del stråktoner låter som det är taget med en tvåmeters stråke kanske hugga lite där.... Pianot Alicia antar jag behöver lite mer crisp höjning av EQ runt 1200 eller nåt  :)

--- Slut citat ---

Rattle (som väl är experten på att mixa orkesterinstrument på forumet) tyckte den lät bra (och jag med). Men visst kan man fila på expression och keyswitching i de där pluggarna, för ännu ett snäpp bättre realism. Hur märker du att det är en tvåmetersstråke? :)

Ska fundera på crisp på pianot :)

Tack för återlyssning!

--- Citat från: Emulator skrivet 31.10.2015, 00:40:29 ---Riktigt hektiskt vecka har det varit.

I måndags München, -taxi 06:00 och hem strax före midnatt. Sedan iväg på tisdagen med familjen på en oerhört trevlig om än något stressig mini-semester i bremen, kom hem fredag morgon 01:00.
Idag blev det halvdags jobb, och sedan ut på ön med minstingen innan det blev mörkt ute. (lite för spännande att åka båt i beckmörker).

All den uppbyggta anspänningen formligen rinner ur mig när jag lyssnar. Växlingarna mellan moll och dur, och stråkens växande och dalande uppbyggnad är riktigt hypnotiskt kontemplativa.

snyggt slut också.

riktigt bra, den här går nog ner på ifånen för flygsovarmusik!

--- Slut citat ---

Kul att ge lite psykiatrisk hjälp då och då. :D Kul att du gillade! Tack för dina öron!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion