Forum > Färdiga produktioner
Dividend - La Femme Aveline
Light Head:
Något mycket bra har blivit bättre!
Gillar verkligen känslan här, det är fint!
MaxB:
Passar på med en lyssning från kontoret.
Skönt pianoljud. Vad använder du? Alicia?
Eddi:
Jag gillar ditt pianoklink har alltid gjort så även i detta stycke rakt igenom superbt. Jag tycker mej kunna urskilja två personligheter eller två sinnesstämningar här och gränsen ligger runt 220 - allt efter det gillar jag - före 220 så ligger det lite stråk som inte är följsamt utan hackar på nåt vis - det finns några attacker där också som är bra men som jag tycker du kan understryka med t.ex. lite trummor och varför inte utklingande cymbal - min spontana reaktion på nya utkastet :)
Håkan Nilsson:
Så ruskigt bra... Eddi kallar det pianoklink, det låter lite nedlåtande, även om han absolut menar precis tvärtom vilket han också skriver. Men ändå, att "klinka" på gitarr eller piano, det är väl när sjuåringar spelar pianoläxan "Köp varm korv"? Jag har inga krav alls på att nån annan ska tänka lika som jag gör, men jag känner sån vördnad inför både musiken och våra instrument att jag aldrig skulle kunna säga klinka eller ackegura. För mig blir det att förlöjliga det hela, som att vilja göra Eilert Pilarmversioner av Mozart eller nåt. Haha, vilket surr. Bara några tankar om hur jag förhåller mig till vissa uttryck.
Det här är nog bland den vackraste musik jag hört på länge. Så vackert alltihop. Jag ser svanar som simmar på solglittrande vatten framför mig. Om nån kunde göra en tillräcklig bra svensk tv-serie kunde de få ha det här till vinjett.
Nu måste jag lyssna för fjärde gången. Snyggt slut också. En lite oväntad knorr.
Eddi:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 24.10.2015, 03:45:24 ---Så ruskigt bra... Eddi kallar det pianoklink, det låter lite nedlåtande, även om han absolut menar precis tvärtom vilket han också skriver. Men ändå, att "klinka" på gitarr eller piano, det är väl när sjuåringar spelar pianoläxan "Köp varm korv"? Jag har inga krav alls på att nån annan ska tänka lika som jag gör, men jag känner sån vördnad inför både musiken och våra instrument att jag aldrig skulle kunna säga klinka eller ackegura. För mig blir det att förlöjliga det hela, som att vilja göra Eilert Pilarmversioner av Mozart eller nåt. Haha, vilket surr. Bara några tankar om hur jag förhåller mig till vissa uttryck.
Det här är nog bland den vackraste musik jag hört på länge. Så vackert alltihop. Jag ser svanar som simmar på solglittrande vatten framför mig. Om nån kunde göra en tillräcklig bra svensk tv-serie kunde de få ha det här till vinjett.
Nu måste jag lyssna för fjärde gången. Snyggt slut också. En lite oväntad knorr.
--- Slut citat ---
Håkan det är ett litet internt skämt för Div lurar alla med sitt piano det låter nämligen spelat, men han har förfinat konsten att klicka in midi så att det låter spelat med känsla, det tror jag inte många klarar av. Så nej det finns inget nedlåtande i det uttalandet - tvärtom :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida