Forum > Färdiga produktioner

Dividend - La Femme Aveline

<< < (5/10) > >>

Rattlesnake:
Låter fint om kompositionen, behagligt att lyssna på, kontemplativt. Uppfattar harmonierna mest växlingar som växlingar mellan Am och F, blir kanske inte så unikt. Men funkar absolut.

Upplever att låten rullar på. Kanske saknas något som gör det mera spännande; tempovariation, stopp eller något annat som gör att att uppmärksamheten fångas. Tvåstämmig melodislinga kanske? Vad som händer efter 212 s låter som en blooper ungefär... :P Tycker du kan fimpa låten dessförinnan.

Ljuden då. Pianot låter fantastiskt bra, anslagen är väldigt realistiska. Cellon låter också fint. Klarinetten har vissa fasningar i ljudet som stör lite. Men fiolen tycker jag faktiskt låter riktigt illa. Stämmer varken i pitch eller akustiskt med resten, låter som den är instängd i en burk.

Light Head:
Känns nästan som att jag vill skriva att detta är det bästa du gjort! Det hörs tydligt vem som är kompositör, men det finns en känsla och själ här som nästan går att ta på! Och slutet är verkligen något extra, väldigt ovanligt spel. Ibland glider det iväg åt ett håll som känns galet, men är snabbt tillbaka.

Gillar pianot skarpt, så försiktigt att man nästan vill hjälpa till.

Tycker det är satans vackert, medryckande i sin stillsamhet. Som vanligt hör man att inblandade "musiker" älskar sina instrument!

På något ställe uppfattar jag attacken i rörblåset vara något för snabb.

Hittills, mycket bra!!   B)

Asti:
Inledningen är jättefin och "pianokompet" kunde kanske väntat ytterligare en bit in i låten...
Jag gillar speciellt de finstämda och lite "avvaktande" avsnitten där stråkarna ligger kvar på samma toner
och allt fokus ligger på det känsliga pianoanslaget. Skön lyssning, verkligen!
/Asti

Dividend:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 21.10.2015, 00:37:43 ---Låter fint om kompositionen, behagligt att lyssna på, kontemplativt. Uppfattar harmonierna mest växlingar som växlingar mellan Am och F, blir kanske inte så unikt. Men funkar absolut.

Upplever att låten rullar på. Kanske saknas något som gör det mera spännande; tempovariation, stopp eller något annat som gör att att uppmärksamheten fångas. Tvåstämmig melodislinga kanske? Vad som händer efter 212 s låter som en blooper ungefär... :P Tycker du kan fimpa låten dessförinnan.

Ljuden då. Pianot låter fantastiskt bra, anslagen är väldigt realistiska. Cellon låter också fint. Klarinetten har vissa fasningar i ljudet som stör lite. Men fiolen tycker jag faktiskt låter riktigt illa. Stämmer varken i pitch eller akustiskt med resten, låter som den är instängd i en burk.

--- Slut citat ---

Det är faktiskt ett Em inslängt ibland också :P Har ny verre (som jag väl slänger upp nu) där jag ändrar tonart två gånger, först till C dur och sen till Em. Efter 212 är borta :) Tempo, pauser och dylikt återstår att slänga in.
Ska fila på fiolen!
Tack för dina öron!

--- Citat från: Light Head skrivet 21.10.2015, 10:01:25 ---Känns nästan som att jag vill skriva att detta är det bästa du gjort! Det hörs tydligt vem som är kompositör, men det finns en känsla och själ här som nästan går att ta på! Och slutet är verkligen något extra, väldigt ovanligt spel. Ibland glider det iväg åt ett håll som känns galet, men är snabbt tillbaka.

Gillar pianot skarpt, så försiktigt att man nästan vill hjälpa till.

Tycker det är satans vackert, medryckande i sin stillsamhet. Som vanligt hör man att inblandade "musiker" älskar sina instrument!

På något ställe uppfattar jag attacken i rörblåset vara något för snabb.

Hittills, mycket bra!!   B)

--- Slut citat ---

Kul att du gillar! Och tack för lyssningen!

--- Citat från: Asti skrivet 21.10.2015, 11:36:15 ---Inledningen är jättefin och "pianokompet" kunde kanske väntat ytterligare en bit in i låten...
Jag gillar speciellt de finstämda och lite "avvaktande" avsnitten där stråkarna ligger kvar på samma toner
och allt fokus ligger på det känsliga pianoanslaget. Skön lyssning, verkligen!
/Asti

--- Slut citat ---

Kanske ska jag väntat med kompet lite. Kul att du gillade de nya partierna och tack för lyssning!

NY VERSION!
Massa saker kvar att göra, mixmässigt och övergångsmässigt mellan de olika partierna.

Men slänger upp ändå. Ge mig edra åsikter. :)

Dividend:
BUMP!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion