Kontrollrummet

Dividend - La Femme Aveline

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nu börjar den kännas färdigt. Fixat det mesta mixmässiga, adderat tempotrack och filat på fiolen en hel del (kan nog finnas jobb kvar att göra där)

Fick hjälp med titeln av en kanadick som heter Shad Young.
Åsikter? :)

« Senast ändrad: 26.10.2015, 08:27:47 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Folk säger BRA!
Det är luftigt och lätt befriande spel och ton.
Om jag skulle fundera kring något, så är det inledningens toner, de ligger nu utan ackompanjerande ackord, vilket gör att jag hör sköna växlingar mellan moll och dur, men – när sedan ackorden kommer in på melodin igen mot slutet, så upplever jag att en viss dynamik gått förlorad, de flesta ackorden tycks landa i moll.

Och det kanske är hela syftet med kompositionen, så då får man väl ta mössan i hand och gå hem  :D

Men den är bra oavsett - mycket skön lyssning!

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Vackert och finstämt i så här naket arr, men förläng gärna och jazza till förlängningen
så vi kan jämföra! Kompet skulle kunna vara mer subtilt för att ge lyssnaren större
frihet att tolka harmonierna, lite som jag tror MOMA är inne på...men funkar bra så här också.
Några psykopater tycker jag inte du ska lägga till! Det blir bara otrevligt då.  :o
Mycket rogivande och skön lyssning!
/Asti
« Senast ändrad: 28.09.2015, 10:58:58 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Folk säger BRA!
Det är luftigt och lätt befriande spel och ton.
Om jag skulle fundera kring något, så är det inledningens toner, de ligger nu utan ackompanjerande ackord, vilket gör att jag hör sköna växlingar mellan moll och dur, men – när sedan ackorden kommer in på melodin igen mot slutet, så upplever jag att en viss dynamik gått förlorad, de flesta ackorden tycks landa i moll.

Och det kanske är hela syftet med kompositionen, så då får man väl ta mössan i hand och gå hem  :D

Men den är bra oavsett - mycket skön lyssning!

MOMA

Hej! Tack för feedback! Jag tänkte att jag ville ha övervägande moll-ackord, för dysterheten men det kan ju relativt enkelt förändras. Ska testa!

Vackert och finstämt i så här naket arr, men förläng gärna och jazza till förlängningen
så vi kan jämföra! Kompet skulle kunna vara mer subtilt för att ge lyssnaren större
frihet att tolka harmonierna, lite som jag tror MOMA är inne på...men funkar bra så här också.
Några psykopater tycker jag inte du ska lägga till! Det blir bara otrevligt då.  :o
Mycket rogivande och skön lyssning!
/Asti

jazzningen beror på hur jag vill utveckla det hela. Det kan bli så att jag gör en ny pianokvartett av det här, för melodin är ju riktigt bra (för en gångs skull), kanske kombinerar med 1-2 av de andra utkasten på sistone (som jag brukar) och får ihop nåt snyggt på det viset. Men vore kul att göra en JJ-influerad grej av det här förstås.

Tack för kommentarer båda och kul att ni gillade!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det här tycker jag låter finurligt och fint! Bra melodi som bär ackompanjemanget med på sin höjd nån ton jag själv inte skulle valt men vi har olika tonspråk så det är jag som får kliva tillbaka ett steg där. Luftig och njutbart. Vad heter TV-serien där det här stycket är ett återkommande tema?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det här tycker jag låter finurligt och fint! Bra melodi som bär ackompanjemanget med på sin höjd nån ton jag själv inte skulle valt men vi har olika tonspråk så det är jag som får kliva tillbaka ett steg där. Luftig och njutbart. Vad heter TV-serien där det här stycket är ett återkommande tema?

Den är med i TV-serien Psykosynkopater från rymden som går på DR2, söndagar :)
Kul att du gillade luftigheten! Ska fila på ackordsföljd och småpartier av melodin (speciellt på slutet) då kanske tonerna klaffar bättre i dina öron!

Tack!

Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Nä jag håller nog med föregående talare. Tycker inte det behöver jazzas till. En del av harmonierna är kärva men som helhet är det mycket vackert och luftigt.  :)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Jag tycker det låter gott.. Hittills..vemodet toner e mums dä" men slipa på..man skall ju va nöjd själv..


Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Från en som har harvat "Visa från Utanmyra" i Jan Johanssons arr, det låter gött!

Jag skulle behålla melodin som den är men jobba lite mer vänsterhanden när det gäller rytm och kanske tom lite kontrapunktering. Skulle kunna bli hur bra som helst. Tror jag...


Utloggad Henric

Snyggt pianolir!

Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nä jag håller nog med föregående talare. Tycker inte det behöver jazzas till. En del av harmonierna är kärva men som helhet är det mycket vackert och luftigt.  :)

Nice! Blir en pianokvartett 8 då :)

Snyggt pianolir!

Henric

Tack! :)

Jag tycker det låter gott.. Hittills..vemodet toner e mums dä" men slipa på..man skall ju va nöjd själv..

Jäpp! Kul att det gillades!

Från en som har harvat "Visa från Utanmyra" i Jan Johanssons arr, det låter gött!

Jag skulle behålla melodin som den är men jobba lite mer vänsterhanden när det gäller rytm och kanske tom lite kontrapunktering. Skulle kunna bli hur bra som helst. Tror jag...

Den har jag också harvat! Det kommer garanterat kontrapunktering i en pianokvarett av den här!

Vänsterhanden komplexifierar jag nog efter hand...



Tack för lyssning allihopa!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Ett skönt litet stycke piano får jag säga.
Gillar vänsterhandens vandrande slinga som ligger dämpad medan högerhanden får träda fram mer.
Men det var ju alldeles för kort!
Me, Myself & I


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Mysigt, trolskt och vackert -förläng!!
Plinkar på en låt...


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tror jag tar tillbaka det där om att jazza till det.....
Förläng i samma sköna stil utan att överarra blir nog bäst!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Instämmer med de andra, mycket fint, förläng gärna. Kanske komprimera tonerna lite, tyckte jag hörde några som blev lite onödigt starka.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Nene, ingen jazz behövs på den här, det är ju en polska för fasiken :D

Underbart och medryckande :)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ett skönt litet stycke piano får jag säga.
Gillar vänsterhandens vandrande slinga som ligger dämpad medan högerhanden får träda fram mer.
Men det var ju alldeles för kort!

Tack för din tid. Det kommer en update så fort jag får huvudet ur väggen :)
Lite för kort är det ja.

Mysigt, trolskt och vackert -förläng!!

Kul att höra. Ja ja, förlängning kommer :)
Tack för din tid!

Tror jag tar tillbaka det där om att jazza till det.....
Förläng i samma sköna stil utan att överarra blir nog bäst!  :)
/Asti

Njä jazzigare kanske det blir, får se :) Tack för dina tankar..
Blir väl fyra instrument på den här inkl pianot!

Instämmer med de andra, mycket fint, förläng gärna. Kanske komprimera tonerna lite, tyckte jag hörde några som blev lite onödigt starka.

Tack för din tid! Det är midi, så kompression kommer inte på fråga :) Ska dock kolla över vissa av anslagen, inte tänkt på att de vore för höga!

Nene, ingen jazz behövs på den här, det är ju en polska för fasiken :D

Underbart och medryckande :)

/Marre

Tack tack, ja eller vals? :unsure:

Kommer ny uppdaterad verre så snart som möjligt :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag kan gott höra ett annat tema där du nu går ut vid 78 för att senare föra in på huvudfåran igen kanske något durigt  men något som tar för sig ordentligt en stund.....
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Underbart vackert och vemodigt stycke..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
NY VERRE I TRÅDHUVUDET!

Jag kan gott höra ett annat tema där du nu går ut vid 78 för att senare föra in på huvudfåran igen kanske något durigt  men något som tar för sig ordentligt en stund.....

Spela in temat :) Kommer att införa tonartsbyte till parallellen (C dur) själv, men kna vara kul att höra!

Underbart vackert och vemodigt stycke..

Glädjande att höra. Kanske bäst temata i den här på över ett år, jag lyckats få ihop!

Tack till er båda för lyssning! Men:

NY VERSION I TRÅDHUVUDET.
Litet förbättringar på melodin 2015-10-20. Utvecklingen mot en pianokvartett går framåt.

Ber er lyssna igen. Speciellt på slutet. Det är nåt utöver det vanliga, tycker jag själv (och Marre) :)

Kommer i och för sig en update till så vill ni vänta med att lyssna så gör det ingenting. :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Låter fint om kompositionen, behagligt att lyssna på, kontemplativt. Uppfattar harmonierna mest växlingar som växlingar mellan Am och F, blir kanske inte så unikt. Men funkar absolut.

Upplever att låten rullar på. Kanske saknas något som gör det mera spännande; tempovariation, stopp eller något annat som gör att att uppmärksamheten fångas. Tvåstämmig melodislinga kanske? Vad som händer efter 212 s låter som en blooper ungefär... :P Tycker du kan fimpa låten dessförinnan.

Ljuden då. Pianot låter fantastiskt bra, anslagen är väldigt realistiska. Cellon låter också fint. Klarinetten har vissa fasningar i ljudet som stör lite. Men fiolen tycker jag faktiskt låter riktigt illa. Stämmer varken i pitch eller akustiskt med resten, låter som den är instängd i en burk.
DON'T PANIC


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Känns nästan som att jag vill skriva att detta är det bästa du gjort! Det hörs tydligt vem som är kompositör, men det finns en känsla och själ här som nästan går att ta på! Och slutet är verkligen något extra, väldigt ovanligt spel. Ibland glider det iväg åt ett håll som känns galet, men är snabbt tillbaka.

Gillar pianot skarpt, så försiktigt att man nästan vill hjälpa till.


Tycker det är satans vackert, medryckande i sin stillsamhet. Som vanligt hör man att inblandade "musiker" älskar sina instrument!



På något ställe uppfattar jag attacken i rörblåset vara något för snabb.

Hittills, mycket bra!!   B)




Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Inledningen är jättefin och "pianokompet" kunde kanske väntat ytterligare en bit in i låten...
Jag gillar speciellt de finstämda och lite "avvaktande" avsnitten där stråkarna ligger kvar på samma toner
och allt fokus ligger på det känsliga pianoanslaget. Skön lyssning, verkligen!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låter fint om kompositionen, behagligt att lyssna på, kontemplativt. Uppfattar harmonierna mest växlingar som växlingar mellan Am och F, blir kanske inte så unikt. Men funkar absolut.

Upplever att låten rullar på. Kanske saknas något som gör det mera spännande; tempovariation, stopp eller något annat som gör att att uppmärksamheten fångas. Tvåstämmig melodislinga kanske? Vad som händer efter 212 s låter som en blooper ungefär... :P Tycker du kan fimpa låten dessförinnan.

Ljuden då. Pianot låter fantastiskt bra, anslagen är väldigt realistiska. Cellon låter också fint. Klarinetten har vissa fasningar i ljudet som stör lite. Men fiolen tycker jag faktiskt låter riktigt illa. Stämmer varken i pitch eller akustiskt med resten, låter som den är instängd i en burk.


Det är faktiskt ett Em inslängt ibland också :P Har ny verre (som jag väl slänger upp nu) där jag ändrar tonart två gånger, först till C dur och sen till Em. Efter 212 är borta :) Tempo, pauser och dylikt återstår att slänga in.
Ska fila på fiolen!
Tack för dina öron!

Känns nästan som att jag vill skriva att detta är det bästa du gjort! Det hörs tydligt vem som är kompositör, men det finns en känsla och själ här som nästan går att ta på! Och slutet är verkligen något extra, väldigt ovanligt spel. Ibland glider det iväg åt ett håll som känns galet, men är snabbt tillbaka.

Gillar pianot skarpt, så försiktigt att man nästan vill hjälpa till.


Tycker det är satans vackert, medryckande i sin stillsamhet. Som vanligt hör man att inblandade "musiker" älskar sina instrument!



På något ställe uppfattar jag attacken i rörblåset vara något för snabb.

Hittills, mycket bra!!   B)

Kul att du gillar! Och tack för lyssningen!

Inledningen är jättefin och "pianokompet" kunde kanske väntat ytterligare en bit in i låten...
Jag gillar speciellt de finstämda och lite "avvaktande" avsnitten där stråkarna ligger kvar på samma toner
och allt fokus ligger på det känsliga pianoanslaget. Skön lyssning, verkligen!
/Asti

Kanske ska jag väntat med kompet lite. Kul att du gillade de nya partierna och tack för lyssning!

NY VERSION!
Massa saker kvar att göra, mixmässigt och övergångsmässigt mellan de olika partierna.

Men slänger upp ändå. Ge mig edra åsikter. :)

« Senast ändrad: 23.10.2015, 05:23:17 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Något mycket bra har blivit bättre!

Gillar verkligen känslan här, det är fint!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Passar på med en lyssning från kontoret.
Skönt pianoljud. Vad använder du? Alicia?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag gillar ditt pianoklink har alltid gjort så även i detta stycke rakt igenom superbt. Jag tycker mej kunna urskilja två personligheter eller två sinnesstämningar här och gränsen ligger runt 220 - allt efter det gillar jag - före 220 så ligger det lite stråk som inte är följsamt utan hackar på nåt vis - det finns några attacker där också som är bra men som jag tycker du kan understryka med t.ex. lite trummor och varför inte utklingande cymbal - min spontana reaktion på nya utkastet :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Så ruskigt bra... Eddi kallar det pianoklink, det låter lite nedlåtande, även om han absolut menar precis tvärtom vilket han också skriver. Men ändå, att "klinka" på gitarr eller piano, det är väl när sjuåringar spelar pianoläxan "Köp varm korv"? Jag har inga krav alls på att nån annan ska tänka lika som jag gör, men jag känner sån vördnad inför både musiken och våra instrument att jag aldrig skulle kunna säga klinka eller ackegura. För mig blir det att förlöjliga det hela, som att vilja göra Eilert Pilarmversioner av Mozart eller nåt. Haha, vilket surr. Bara några tankar om hur jag förhåller mig till vissa uttryck.
Det här är nog bland den vackraste musik jag hört på länge. Så vackert alltihop. Jag ser svanar som simmar på solglittrande vatten framför mig. Om nån kunde göra en tillräcklig bra svensk tv-serie kunde de få ha det här till vinjett.
Nu måste jag lyssna för fjärde gången. Snyggt slut också. En lite oväntad knorr.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Så ruskigt bra... Eddi kallar det pianoklink, det låter lite nedlåtande, även om han absolut menar precis tvärtom vilket han också skriver. Men ändå, att "klinka" på gitarr eller piano, det är väl när sjuåringar spelar pianoläxan "Köp varm korv"? Jag har inga krav alls på att nån annan ska tänka lika som jag gör, men jag känner sån vördnad inför både musiken och våra instrument att jag aldrig skulle kunna säga klinka eller ackegura. För mig blir det att förlöjliga det hela, som att vilja göra Eilert Pilarmversioner av Mozart eller nåt. Haha, vilket surr. Bara några tankar om hur jag förhåller mig till vissa uttryck.
Det här är nog bland den vackraste musik jag hört på länge. Så vackert alltihop. Jag ser svanar som simmar på solglittrande vatten framför mig. Om nån kunde göra en tillräcklig bra svensk tv-serie kunde de få ha det här till vinjett.
Nu måste jag lyssna för fjärde gången. Snyggt slut också. En lite oväntad knorr.
Håkan det är ett litet internt skämt för Div lurar alla med sitt piano det låter nämligen spelat, men han har förfinat konsten att klicka in midi så att det låter spelat med känsla, det tror jag inte många klarar av. Så nej det finns inget nedlåtande i det uttalandet - tvärtom :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tycker förlängningen funkar bra!
Gillar nog allra bäst pianospelet som börjar vid ca 170 sekunder.
Underbart anslag och känsla! (Oavsett om du "spelat" eller skrivit in midi-noter)
/Asti
« Senast ändrad: 24.10.2015, 16:01:17 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Så ruskigt bra... Eddi kallar det pianoklink, det låter lite nedlåtande, även om han absolut menar precis tvärtom vilket han också skriver. Men ändå, att "klinka" på gitarr eller piano, det är väl när sjuåringar spelar pianoläxan "Köp varm korv"? Jag har inga krav alls på att nån annan ska tänka lika som jag gör, men jag känner sån vördnad inför både musiken och våra instrument att jag aldrig skulle kunna säga klinka eller ackegura. För mig blir det att förlöjliga det hela, som att vilja göra Eilert Pilarmversioner av Mozart eller nåt. Haha, vilket surr. Bara några tankar om hur jag förhåller mig till vissa uttryck.
Det här är nog bland den vackraste musik jag hört på länge. Så vackert alltihop. Jag ser svanar som simmar på solglittrande vatten framför mig. Om nån kunde göra en tillräcklig bra svensk tv-serie kunde de få ha det här till vinjett.
Nu måste jag lyssna för fjärde gången. Snyggt slut också. En lite oväntad knorr.
Håkan det är ett litet internt skämt för Div lurar alla med sitt piano det låter nämligen spelat, men han har förfinat konsten att klicka in midi så att det låter spelat med känsla, det tror jag inte många klarar av. Så nej det finns inget nedlåtande i det uttalandet - tvärtom :)
Oj, det var också imponerande. Snyggt midiklink då...
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nu är det så att jag faktiskt spelat en del av "klinket" t ex i början :D och rättat till det efteråt litegrann.

Svarar er allihop om ett tag :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Fan va bra det blev nu, bra har blevit bättre, så vackert och sorgset, detta är nog det bästa jag hört från dig, men så är jag ju inte så 'bevandrad'  i denna genren..   :rolleyes: ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
NY VERSION I TRÅDHUVUDET! :)

Något mycket bra har blivit bättre!

Gillar verkligen känslan här, det är fint!

Roligt! OCh tack! Tråkigt om det hade blivit sämre :unsure: :)

Passar på med en lyssning från kontoret.
Skönt pianoljud. Vad använder du? Alicia?

Jäpp Alicia... Tack för lyssning på kontoret! :)

Jag gillar ditt pianoklink har alltid gjort så även i detta stycke rakt igenom superbt. Jag tycker mej kunna urskilja två personligheter eller två sinnesstämningar här och gränsen ligger runt 220 - allt efter det gillar jag - före 220 så ligger det lite stråk som inte är följsamt utan hackar på nåt vis - det finns några attacker där också som är bra men som jag tycker du kan understryka med t.ex. lite trummor och varför inte utklingande cymbal - min spontana reaktion på nya utkastet :)

Kan förstå vad du menar med att det "hackar" där innan, har kollat på det litet i kväll och fixat lite, men kanske återgår till partiet och förbättrar det ytterligare.  Trummorna kan du köra upp nånstans :D Och Cymbalen med :) Tack för lyssning!

Det här är nog bland den vackraste musik jag hört på länge. Så vackert alltihop. Jag ser svanar som simmar på solglittrande vatten framför mig. Om nån kunde göra en tillräcklig bra svensk tv-serie kunde de få ha det här till vinjett.
Nu måste jag lyssna för fjärde gången. Snyggt slut också. En lite oväntad knorr.

Jätteroligt att du gillar det så mycket! Tack för dina öron!

Fan va bra det blev nu, bra har blevit bättre, så vackert och sorgset, detta är nog det bästa jag hört från dig, men så är jag ju inte så 'bevandrad'  i denna genren..   :rolleyes: ;)

Jätteroligt att du tycker det är det bästa! Tack för lyssningen! :)

Tycker förlängningen funkar bra!
Gillar nog allra bäst pianospelet som börjar vid ca 170 sekunder.
Underbart anslag och känsla! (Oavsett om du "spelat" eller skrivit in midi-noter)
/Asti

Nu är det ju nåt slags kombination av spel och rita midi i den här. :) Kul att förlängningen funkade! Ska kolla vad 170 var för nåt ställe. Tack!


NY VERSION I TRÅDHUVUDET!
Nu börjar den kännas färdigt. Fixat det mesta mixmässiga, adderat tempotrack och filat på fiolen en hel del (kan nog finnas jobb kvar att göra där)


Åsikter? :)

« Senast ändrad: 26.10.2015, 08:30:36 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882