Forum > Demolåtar
Jambrains - A Nation Ruled By Fear
Asti:
Bra låt (inkl text) och fint framförd! Snygga gitarrer! Läcker akustisk räka vid 1:47
och jättesnyggt elgitarrsolo! Vid "Lost compassion..." blir sången lite sen,
pga andhämtning före. Kanske lite för många ord att hinna med där...?
Skulle gärna ha lite mer cymbaler i avsnittet 3:12 - 3:28. Kanske någonstans ytterligare.
Mix och nivåer tycker jag är bra!
/Asti
Jambrains:
Tack för återkopplingen, känns som det i alla fall är på rätt väg :)
@Marsall: jo, just trummoprna är nåt som jag petat mycket i och det är en bit kvar innan jag hittat en balans där så jag förstår precis vad du menar.
@Asti: kul att du gillade akke-räkan, det gör jag med även om jag inte är helt nöjd med den än men jag har en ide där som verkar lovande. ;)
Sången är ett slaskspår, jag har inte texten "i blodet" än så det kan bidra till att jag kommer in sent i vissa fraser, men visst är det mycket ord också. Har försökt förenkla en del sen sist men kan behövas mer. Eller en riktig sångare som kan andas :P
När du säger "mer cymbaler" menar du då mer spelande på cymbaler eller att du vill ha upp de som finns högre i mixen?
/Johan
Gurano:
Helt ok låt med brittisk känsla (Levellersfeeling).
Håller med Asti om sångens många ord. Marsall var inne på baskaggen - och han borde lugna sig lite ... ja inte Marsall då asså :D
Lite musikosynk vid 159 och på några andra ställen - lätt att fixa till.
/Gurano
Asti:
Ursäkta om jag uttrycker mig oklart, är ingen trumexpert! :)
I partiet jag hänvisar till (3:12 - 3:28) hör jag inga cymbaler utan bara kick och virvel.
Tänkte närmast på att en crash på valda ställen skulle kunna öka nerv/intensitet.
/Asti
spacetrucker:
Gillas, början är superbra, sången är bra. Hade inget problem med baskaggen.
Några detaljer dock... (bara mina åsikter):
- I första versen hade jag lämnat bort "Yeah" (vid 0:20 0ch 0:38), låter "billigt" på nåt sätt
- Jag hade valt att inte ändra tonhöjd mitt i ett ord på några ställen, hade gett mer dramatik om orden (se nedan) hade varit utan sänkning mitt i
...ordet "times" i "for desperate times, OK i sista refrängen dock
...samma gäller "small" i "pretty and small"
...samma gäller även "fear" i "nation ruled by fear"
-vid 2:13 tycker jag virveln snubblar
Dessa är som sagt endast vad jag tycker :P
Annars gillas detta
//Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida