Forum > Färdiga produktioner
Perrra o Jonas Ekestubbe - Namnlös Rocklåt
perrra:
LÅTNAMN: No idea!
ARTIST: Perrra och Jonas Ekestubbe på samtliga guror
GENRE: Klassisk Rock?
LÅTLÄNGD: 3:54
KOMPOSITÖR: Perrra
PRODUCENT: Perrra
MEDVERANDE: Jonas Ekestubbe på samtliga guror (såklart!)
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Perrra & Djonas - Rock
Ja... nu känner jag mig riktigt jävla nöjd, med tanke på att jag A L D R I G någonsin gjort nåt åt "rock" hållet överhuvudtaget så klassar jag ändå denna som en rätt bra produktion och låt överhuvudtaget.
Jag är riktigt nöjd... Har en nära vän som är textförfattare till just rocklåtar som sitter och skriver text till den nu..
Men jag är KLAR med själva låten nu tror jag iallafall!
Tyck gärna till!
/Perrra
hawk:
tjenare perra !
det här kan nog bli en riktigt bra låt det här, det enda som stör mej lite är hi-hat stoppen i vad jag antar är versen tycker låten stoppar upp på ett konstigt sätt annars mycket bra prodd
MVH Conny
Tokai:
Det fläskar på rätt skönt efter introt. Grymt basljud!
I efterföljande parti avslöjas dock trumljudet som inte låter så kul i mina öron.
Tycker också pianot i början låter hårt. Men om det ska ligga en sång där så kanske det funkar (eller inte?)
Sång ja, det är vad den här låten behöver förstås. Svårt att bedöma själva låten annars. Kompet låter ju rätt så använt sas, hoppas att melodin kan motsäga det.
perrra:
Tjenare och tack som fan!
Jo.. det är ju just det.. jag har inte brytt mig om själva kompet i versen efter första refrängen eftersom jag inte vet alls hur sången/sångmelodin kommer låta än . det kommer förmodlingen bli nåt annat komp där eller möjligtvis behålla det om sången passar in perfekt i det... jag är medveten om det.. samtidigt känns det som att det måste fortfdarande drivas på nåt i låten, och det är ju bara trummorna som kan göra det.. .. verserna ska ju vara lite lugnare än refrängerna är det u tänkt .. men vi märker såklart när sången kommer på =)
Tack!
/Perrra
Wernborg:
Tror mig ana ett bra arrangemang bakom den fnissiga och sönderkomprimerade fasaden.
Ärligt talat, det låter riktigt illa. Hela mixen pumpar upp och ner. Trummor är väldigt fattiga på kropp (i brist på bättre ord). Dessutom är de vässade till tänderna i diskant. Soundet på trummor är lite tråkigt också, när jag ändå håller på och gnäller...
Och så till det positiva:
Mycket bra spelat på alla håll. Bra arrat också.
Fixa till oljudet så blir det kanon med sång sedan.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida