Kontrollrummet

Kontrollrummet,, låter inte det lite instängt?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Höhö...

Är här och kollar till er lite, och ser på gott och ont att allt är exakt som vanligt här.  :wub:  B)

Har ni det bra? Blir saker bättre, utvecklas ni?


Går fortfarande omkring och surar för att jag kom sist i en himla tävling här,,  :wacko: :ph34r: :blink: :lol: B) :wub:


Jag har tagit en svängom och försökt lära mig lite om ljud, frekvenser och rum. Inser med blandad mängd förskräckelse och djup insikt i min egna bristande kompetens och förmåga hur extremt viktigt det är med en bra mix. Men varför kan inte jag? Har fått massa tips, råd och stöd från en som verkligen kan! Killens mixar låter ju världsklass! (jo han har mixat en del kommersiella produkter, men inom den världen verkar det kutym att vara lite "hemlig").

Det har t.o.m. gått så långt att jag skaffat mig en gammal analog mixer.... Känns ju himla gött med rattar! (Free the nipple!!! Eller hm, det var väl något annat?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ha, han lurade dig att köpa analoga prylar! Det kanske är en bra del i helheten.
Jo, jag tycker även jag utvecklas en del och framförallt går jag ej att stoppa.
Det sprutar ut nya låtar och erfarenheter, även på området mixning.
Tackar som frågar. Och välkommen tillbaka. Jag har kommit över
det faktum att du kom sist nån gång (gjorde du det?).
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
:-D Skönt att höra att saker går framåt!

Analogt är tusan så himla bra, rent ljudmässigt,, men betydligt svårare att få till ett världsklassresultat, för mig!

Det har gått så långt att jag okynnessöker efter gamla rullbandare!