Forum > Demolåtar

Gurano, Eddi, Plinka & Marsall - Inspiration Man

<< < (2/8) > >>

Marsall:
Härlig inledningsgura o sköna Moves.. Lång låt javisst men inte trist"   :D.. Skulle va kul o höra olikas röster i .den.. Lixom- kr voices and The Maniacs-!  going mad""Rock on" B)

Gurano:

--- Citat från: Eddi skrivet 25.09.2015, 01:23:52 ---....en lång repetetiv låt.....  Jo visst blev det det och ganska så guranoisk men inte så det stör - en stämma på den här skulle lägga en ny dimension - jag tänker Ynot snarare än mig då. Den lunkar på bra som den är nu också men som sagt liiite för lång - jag hoppade lite i slutet tom. :D

--- Slut citat ---
Tack jo den blev lång men det var liksom tanken - att man ska gungas in i ett tillstånd. Kanske blir det sång  ;)

--- Citat från: Asti skrivet 25.09.2015, 13:33:56 ---Snyggt arpeggio(?) i ena hörnet! Och fint gung med sköna gitarrer.
Tror Marsall är som klippt och skuren för att lägga på sin personliga sång här!
Kanske kunde det vara lite mer variation i harmonierna, men det ger å
andra sidan en suggestiv känsla med upprepandet.
Vad gäller mixen tycker jag basen blev lite anonym, annars funkar det bra.
/Asti

--- Slut citat ---
Ska kolla över basens anonymitet - jag skyller på mina nya lurar :D
Kanske blir det sång - vi får se

--- Citat från: MaxB skrivet 25.09.2015, 15:55:43 ---Tycker det var ett lovande och härligt driv där initialt. Sen vill jag ha ett ackordsbyte ganska snabbare.

--- Slut citat ---
Tack för att du gillar det initiala, men något mer ackordbyte blir det inte. Den ska mala på liksom

--- Citat från: Marsall skrivet 25.09.2015, 16:11:21 ---Härlig inledningsgura o sköna Moves.. Lång låt javisst men inte trist"   :D.. Skulle va kul o höra olikas röster i .den.. Lixom- kr voices and The Maniacs-!  going mad""Rock on" B)

--- Slut citat ---
Tackar - ja vi får la se om sången kommer till

/G

biomoib:
Oj, så otroligt läcker inledning! Djupt imponerande! Men efter en stund börjat jag längta efter ett nytt ackord...... ;o)
Det känns som om du skulle kunna utveckla denna mer... det är synd att släppa en så otroligt häftig inledning och inte arbeta lite mer med den.

Gurano:

--- Citat från: biomoib skrivet 26.09.2015, 15:17:12 ---Oj, så otroligt läcker inledning! Djupt imponerande! Men efter en stund börjat jag längta efter ett nytt ackord...... ;o)
Det känns som om du skulle kunna utveckla denna mer... det är synd att släppa en så otroligt häftig inledning och inte arbeta lite mer med den.

--- Slut citat ---
Kul att du gillar inledningen, men det blir inga nya ackord  B)
/G

MaxB:

--- Citat från: Gurano skrivet 26.09.2015, 15:19:58 ---
--- Citat från: biomoib skrivet 26.09.2015, 15:17:12 ---Oj, så otroligt läcker inledning! Djupt imponerande! Men efter en stund börjat jag längta efter ett nytt ackord...... ;o)

--- Slut citat ---
Kul att du gillar inledningen, men det blir inga nya ackord  B)
/G

--- Slut citat ---

Då blire inga fler kommentarer  <_<    :(   B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion