Forum > Demolåtar

Gurano, Eddi, Plinka & Marsall - Inspiration Man

(1/8) > >>

Gurano:
För ett tag sedan lyssnade jag på det gamla goa bandet Cosmic Overdose ... på en lång repetetiv låt ... och fick känslan att jag oxå ville göra nåt åt det hållet :D

Men nu blev det naturligtvis inte i närheten av deras stil eller annat (det blev Guranostyle - konstigt va :D) - men det blev en lång och monoton idé som jag ändå finner tilltalande. Har nya hörlurar som jag inte är bekväm med så mix kan nog vara tokig??

Någon som är sugen på att yla? Hör av er till mig i så fall

/Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/InspirationMan2.mp3[/mp3]

Gurano:
Lyssnade i bilen och insåg att det var för basigt (hörlurarna luras nog lite) - så jag drog ner på basigheten lite.
/G

Eddi:
....en lång repetetiv låt.....  Jo visst blev det det och ganska så guranoisk men inte så det stör - en stämma på den här skulle lägga en ny dimension - jag tänker Ynot snarare än mig då. Den lunkar på bra som den är nu också men som sagt liiite för lång - jag hoppade lite i slutet tom. :D

Asti:
Snyggt arpeggio(?) i ena hörnet! Och fint gung med sköna gitarrer.
Tror Marsall är som klippt och skuren för att lägga på sin personliga sång här!
Kanske kunde det vara lite mer variation i harmonierna, men det ger å
andra sidan en suggestiv känsla med upprepandet.
Vad gäller mixen tycker jag basen blev lite anonym, annars funkar det bra.
/Asti

MaxB:
Tycker det var ett lovande och härligt driv där initialt. Sen vill jag ha ett ackordsbyte ganska snabbare.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion