Forum > Demolåtar

karl/ shine on you

<< < (4/4)

karl:

--- Citat från: egghuvud skrivet 15.10.2015, 14:36:09 ---Hej Karl. Länge sedan jag kommenterade någon av dina låtar. Tycker fortfarande att du har en av de bästa rösterna jag hört i sådana här sammanhang. Arrangemanget är snyggt men det finns ju plats att fylla ut i nedre mellanregistret men tex stråkar eller tuba.
Tycker att melodin är smärtsamt vacker och harmonierna mycket bra.
Jag får inga Beatlesvibbar faktiskt utan tänker i helt andra banor. Skulle nog också putta bort hummandet som stör lite eftersom det känns lite för improviserat gentemot resten av arrangemanget som är stramt. Gillar partiet där du maxar ut leadsången i stereo.

Mycket bra.

EGghuud

--- Slut citat ---

Hej Egghuvud, ja du var ju med på den gamla goda tiden och mina första trevande försök då sångljudet alltid sög ;)
Men skam den som ger sig ;) ...mycket går fortfarande på random och har inte koll på alla parametrar....Blir glad över att i dom här sammanhangen  få vara topp tio röstmässigt....i dina öron ;)
Smärtsamt vacker stärker min strävan att ligga rätt i harmonierna ....

Tack för lyssning / k

MaxB:
Delar av melodin fastnar behagligt i mitt huvud! Det är ett skönt stycke precis så här!

stajo:
Mycket fin låt, sköna harmonier. Tyckte kanske inte om klockspelet blev en annan låt en kort stund. Mixen är lite mullig tror jag eller gör min förkylning mig lite lomhörd... lite mer luft. Full pott vad gäller melodi harmoni och känsla.

Marruschkka:
Tokgillar Karl!

Men dra ner körerna till förmån för din egen fina stämma tycker jag.

Mycket bra :rolleyes:

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion