Forum > Demolåtar

Tant Fransa, 91:an, equality - Waste Bättre NU???

<< < (11/14) > >>

mahan:
Tjohej!
Blir lite yr med versionerna här men lyssnar igen, detta är ju en skön låt så det är ju bara kul att lyssna! :D
Intron e ju bra nu men liknar lite onödigt mycket dendär tramplåten, vad den nu hette, stormsköna låten.

OCh så vill jag definitivt ha en jättego förklaring till varför den kalla,skramliga, hemska, störande, utstickande, opassliga, kassa, fasliga, obegripliga virvelkaggen fortfarande är i användning, kanske nån stor bussinessdeal gjort med tillverkaren typ 100 Skr/slag eller.... B)

Outron nästa bra, gnäller fortfarande om den där clubavslutningen med alla instrumenten med på sista takten med ett snyggt dissharmoniskt ackord!

Låten är ju fin som den är och kunde bli ännu finare med vissa små justeringar, kanske har du märkt vilka justeringar jag menar :D

h.  Johan

Tant Fransa:

--- Citat från: HomoNeophilus skrivet 13.09.2007, 16:21:37 ---Sången väldigt fin men lite "mufflig" ingen riktig briljans i ljudet.

--- Slut citat ---

Vill poängtera att Equality inte är skyldig till muffligt ljud och ev. knaster.  Det är jag B).

mahan:

--- Citat från: Tant Fransa skrivet 14.09.2007, 16:13:43 ---
--- Citat från: HomoNeophilus skrivet 13.09.2007, 16:21:37 ---Sången väldigt fin men lite "mufflig" ingen riktig briljans i ljudet.

--- Slut citat ---

Vill poängtera att Equality inte är skyldig till muffligt ljud och ev. knaster.  Det är jag B).

--- Slut citat ---

Snälla Tant Fransa, för det första, nu sökes inga skyldiga , och för det andra så kan jag inte hitta nåt att gnälla på vad det gäller sången, to be MUFFLIG or not to be, that´s no question at all, knister o knaster e nånting som andra skall sköta om!

mvh.    Johan

equality:

--- Citat från: Tant Fransa skrivet 14.09.2007, 16:13:43 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Äh vi fixar det! Vill då i min tur poämgtera att 91:an inte är skyldig till oegentligheter vad gäller trummorna utan det är jag som har ändrat förutsättningarna då låten var helt annorlunda när han lade på dessa.

equality:

--- Citat från: mahan skrivet 14.09.2007, 13:59:51 ---Tjohej!
Blir lite yr med versionerna här men lyssnar igen, detta är ju en skön låt så det är ju bara kul att lyssna! :D
Intron e ju bra nu men liknar lite onödigt mycket dendär tramplåten, vad den nu hette, stormsköna låten.

OCh så vill jag definitivt ha en jättego förklaring till varför den kalla,skramliga, hemska, störande, utstickande, opassliga, kassa, fasliga, obegripliga virvelkaggen fortfarande är i användning, kanske nån stor bussinessdeal gjort med tillverkaren typ 100 Skr/slag eller.... B)

Outron nästa bra, gnäller fortfarande om den där clubavslutningen med alla instrumenten med på sista takten med ett snyggt dissharmoniskt ackord!

Låten är ju fin som den är och kunde bli ännu finare med vissa små justeringar, kanske har du märkt vilka justeringar jag menar :D

h.  Johan

--- Slut citat ---

Johan, tar med mig detta till den nya versionen. 91:an har GA 3 numera och det borde ha hänt en del på 2-3 år vad gäller trumpluggar. Men vi hittar inte midifilerna till trummorna  :blink: och det är ett ett styvt jobb att spela om dessa...  "tramplåten"  :lol:. Kanske ska skippa introt ändå. Tack för målande feedback! Outrot var ju bara ett sätt att koma undan den förhatliga fadeouten, ska ju vara på ett annat sätt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion