Forum > Demolåtar

Tant Fransa, 91:an, equality - Waste Bättre NU???

<< < (10/14) > >>

mahan:

--- Citat från: equality skrivet 12.09.2007, 19:25:42 --- :unsure: Someone's taking the seats inside låter nog bättre men då rimmar det ju inte.  :(
På musesmuse har ingen jänkare eller engelsman reagerat men det är ju inte det samma som att det är rätt. 

--- Slut citat ---

Jag vill åxå vara med så jag föreslår:

And someone's talking in the seats

..för prata får man ju, även i sätet... ;)

equality:
Snitsigt men förtar kanske lite bilden av att alla packar ihop då...?  :huh:

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 12.09.2007, 21:13:28 ---
--- Citat från: equality skrivet 12.09.2007, 19:25:42 --- :unsure: Someone's taking the seats inside låter nog bättre men då rimmar det ju inte.  :(
På musesmuse har ingen jänkare eller engelsman reagerat men det är ju inte det samma som att det är rätt. 

--- Slut citat ---

Jag vill åxå vara med så jag föreslår:

And someone's talking in the seats

..för prata får man ju, även i sätet... ;)

--- Slut citat ---

And someone's barking in the seats?   

De kanske har en hund?

HomoNeophilus:
Lite spontana och kanske hårda kommentarer (inte läst vad andra skrivit):
Skön låt men lite svag produktion om jag utgår från att det ska låta "äkta" (dvs spelat tillsammans av ett band).
Sången väldigt fin men lite "mufflig" ingen riktig briljans i ljudet. Svårt att göra nåt av i efterhand, att EQ:a fram sånt låter oftast artificiellt.

Basen avslöjar sig som programmerad när den kör ensam i början, annars låter den ok och märks inte så mycket. Jobba dels med ljudet men kanske framför allt dynamiken. Eller be någon spela det...

Trummorna låter helt ok i grundkompet men vid varje avvikelse (riden och fills) låter det inge vidare. Det måste bli betydligt mer dynamiskt och levande för att lura lyssnaren. Ride är väldigt svårt att programmera snyggt, den låter så olika beroende på hur hårt och var man slår. I just den här musiken tror jag det skulle passa bäst med en väldigt lätt spelad ride, där trummisen nästan bara smeker cymbalen med stocken.
I fills är det också dynamiken som är viktig samt att de känns naturligt spelade i tempo. Pukorna och cymbalerna låter som de är hamrade på, men en riktig trummis hade i den här låten antagligen (förhoppningsvis) spelat väldigt mjukt.

Pianot och gitarren är oftast bra, kanske krockar lite arrangemangsmässigt. När de inte riktigt tajmar varandra blir det lite stökigt men det är acceptabelt och levande.

Hoppas mina kommentarer hjälper!

equality:

--- Citat från: HomoNeophilus skrivet 13.09.2007, 16:21:37 ---Hoppas mina kommentarer hjälper!

--- Slut citat ---

You bet! Kanon!  :D Jag har fått ett väldigt bra åtgärdsprogram från dig och andra medlemmar. Suveränt ställe detta men man får inte hänga här jämt som jag gjort ett tag.

--- Citera ---Pianot och gitarren är oftast bra, kanske krockar lite arrangemangsmässigt. När de inte riktigt tajmar varandra blir det lite stökigt men det är acceptabelt och levande.

--- Slut citat ---

Dina ord är som ljuv musik. Man är inte stålmannen när det gäller att spela tajt precis! Tack!  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion