Kontrollrummet

Tant Fransa, 91:an, equality - Waste Bättre NU???

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
mysig låt..gillar den lågmälda sången..annars hade det blitt för mycket norah jones över det!!

/Larsson
 :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jisses! Denna låt har jag helt missat.  :blink: Underbar röst till den här musiken. Jazzig känsla. Kören är ju kul,men jag undrar om ni vill lägga ut texten. Har låten på repeat, men får liksom inte grepp om vad hon (i sången) babblar om.

Tror det är 5:e lyssningen nu. LJuvlig låt helt enkelt.

Dettta tycker jag är lika trevligt att lyssna på som till Norah Jones eller Diana Krall :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Larsson: Tack! Jo det kanske ligger nära N Jones. Inte tänkt på det. Tänkte lägga på stämmor igen och ett bättre gitarrsolo.
Dividend: Roligt att du gill detta P-E! Som sagt en del pålägg och ändring av trummor planeras. Här kommer texten:


I’d never thought about it
But what a waste
Songs that are all about her
And for her taste
But my heart and mind
Have some other ones in line
I’d never thought about it
But what a waste

Time’s passing by so slowly
When summer ends
Saw her my precious holy
With some friends
But I won’t shed no tears
If she never ever hears
But time’s passing by so slowly
when summer ends


Ohweee
Wind blows papers down the street
The stores are closing down
And someone's taking in the seats
The circus has left the town
and I have no one to meet, no one to meet


I never thought about it
but what a waste
all of my songs are to her
and for her grace
and my heart and mind
have some other ones in line
But I'd better think about it
What a waste
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
They say these jobs are going boys
-and theyre not coming back

to your hometown...


samma felling som the boss. Bra text!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


DåligtGehör

  • Gäst
Citera
And someone's taking in the seats

Säger man så på engelska? Det kanske man gör fast jag tyckte det lät lite direktöversatt.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Citera
And someone's taking in the seats

Säger man så på engelska? Det kanske man gör fast jag tyckte det lät lite direktöversatt.

Kanske missade E bara att skriva i:et.Han skrev en apostrof istället,lite talspråk sådär - slang?

Hur fan orkar vi bry oss i sånt här E?   :lol:

Nåväl,det blev en bump i stället..


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
 :unsure: Someone's taking the seats inside låter nog bättre men då rimmar det ju inte.  :(
På musesmuse har ingen jänkare eller engelsman reagerat men det är ju inte det samma som att det är rätt.  
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Visst vill man att det stämma språkligt HM men jag vet inte riktigt. Jag tackar för uppmärksamhet och bump men den här tråden förtjänar nog cyberdöden nu. Det är fler som ska synas och höras...   :huh: 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Visst vill man att det stämma språkligt HM men jag vet inte riktigt. Jag tackar för uppmärksamhet och bump men den här tråden förtjänar nog cyberdöden nu. Det är fler som ska synas och höras...   :huh: 

Jo jag vet E,men det var DG som började.Jag försökte bara förklara för honom.Förmodligen så är det nog så att det är förkortningar i talspråk,och då bryr sig inte Jänkarna,men DG och jag vi bryr oss.. :lol:

Skämtar bara E,du får förlåta DG och mig för att vi gick lite off topic i din tråd..

Mvh
Micael


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Aj, blev lite fel från min sida där. Sry. Självklart är jag glad att ni bryr er och blev tveksam till frasen!  :D Fan, nu blev det en bump ändå! Tack förresten Emulator för comments!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
:unsure: Someone's taking the seats inside låter nog bättre men då rimmar det ju inte.  :(
På musesmuse har ingen jänkare eller engelsman reagerat men det är ju inte det samma som att det är rätt. 

Jag vill åxå vara med så jag föreslår:

And someone's talking in the seats

..för prata får man ju, även i sätet... ;)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Snitsigt men förtar kanske lite bilden av att alla packar ihop då...?  :huh:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
:unsure: Someone's taking the seats inside låter nog bättre men då rimmar det ju inte.  :(
På musesmuse har ingen jänkare eller engelsman reagerat men det är ju inte det samma som att det är rätt. 

Jag vill åxå vara med så jag föreslår:

And someone's talking in the seats

..för prata får man ju, även i sätet... ;)

And someone's barking in the seats?   

De kanske har en hund?
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad HomoNeophilus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 454
  • fnord
    • Visa profil
Lite spontana och kanske hårda kommentarer (inte läst vad andra skrivit):
Skön låt men lite svag produktion om jag utgår från att det ska låta "äkta" (dvs spelat tillsammans av ett band).
Sången väldigt fin men lite "mufflig" ingen riktig briljans i ljudet. Svårt att göra nåt av i efterhand, att EQ:a fram sånt låter oftast artificiellt.

Basen avslöjar sig som programmerad när den kör ensam i början, annars låter den ok och märks inte så mycket. Jobba dels med ljudet men kanske framför allt dynamiken. Eller be någon spela det...

Trummorna låter helt ok i grundkompet men vid varje avvikelse (riden och fills) låter det inge vidare. Det måste bli betydligt mer dynamiskt och levande för att lura lyssnaren. Ride är väldigt svårt att programmera snyggt, den låter så olika beroende på hur hårt och var man slår. I just den här musiken tror jag det skulle passa bäst med en väldigt lätt spelad ride, där trummisen nästan bara smeker cymbalen med stocken.
I fills är det också dynamiken som är viktig samt att de känns naturligt spelade i tempo. Pukorna och cymbalerna låter som de är hamrade på, men en riktig trummis hade i den här låten antagligen (förhoppningsvis) spelat väldigt mjukt.

Pianot och gitarren är oftast bra, kanske krockar lite arrangemangsmässigt. När de inte riktigt tajmar varandra blir det lite stökigt men det är acceptabelt och levande.

Hoppas mina kommentarer hjälper!
http://www.psyjuntan.se
http://www.pantunes.se
http://www.ljudmigrering.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Hoppas mina kommentarer hjälper!

You bet! Kanon!  :D Jag har fått ett väldigt bra åtgärdsprogram från dig och andra medlemmar. Suveränt ställe detta men man får inte hänga här jämt som jag gjort ett tag.

Citera
Pianot och gitarren är oftast bra, kanske krockar lite arrangemangsmässigt. När de inte riktigt tajmar varandra blir det lite stökigt men det är acceptabelt och levande.

Dina ord är som ljuv musik. Man är inte stålmannen när det gäller att spela tajt precis! Tack!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjohej!
Blir lite yr med versionerna här men lyssnar igen, detta är ju en skön låt så det är ju bara kul att lyssna! :D
Intron e ju bra nu men liknar lite onödigt mycket dendär tramplåten, vad den nu hette, stormsköna låten.

OCh så vill jag definitivt ha en jättego förklaring till varför den kalla,skramliga, hemska, störande, utstickande, opassliga, kassa, fasliga, obegripliga virvelkaggen fortfarande är i användning, kanske nån stor bussinessdeal gjort med tillverkaren typ 100 Skr/slag eller.... B)

Outron nästa bra, gnäller fortfarande om den där clubavslutningen med alla instrumenten med på sista takten med ett snyggt dissharmoniskt ackord!

Låten är ju fin som den är och kunde bli ännu finare med vissa små justeringar, kanske har du märkt vilka justeringar jag menar :D


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil
Sången väldigt fin men lite "mufflig" ingen riktig briljans i ljudet.

Vill poängtera att Equality inte är skyldig till muffligt ljud och ev. knaster.  Det är jag B).
« Senast ändrad: 14.09.2007, 16:22:50 by Tant Fransa »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Sången väldigt fin men lite "mufflig" ingen riktig briljans i ljudet.

Vill poängtera att Equality inte är skyldig till muffligt ljud och ev. knaster.  Det är jag B).

Snälla Tant Fransa, för det första, nu sökes inga skyldiga , och för det andra så kan jag inte hitta nåt att gnälla på vad det gäller sången, to be MUFFLIG or not to be, that´s no question at all, knister o knaster e nånting som andra skall sköta om!

mvh.    Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Sången väldigt fin men lite "mufflig" ingen riktig briljans i ljudet.

Vill poängtera att Equality inte är skyldig till muffligt ljud och ev. knaster.  Det är jag B).

Äh vi fixar det! Vill då i min tur poämgtera att 91:an inte är skyldig till oegentligheter vad gäller trummorna utan det är jag som har ändrat förutsättningarna då låten var helt annorlunda när han lade på dessa.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tjohej!
Blir lite yr med versionerna här men lyssnar igen, detta är ju en skön låt så det är ju bara kul att lyssna! :D
Intron e ju bra nu men liknar lite onödigt mycket dendär tramplåten, vad den nu hette, stormsköna låten.

OCh så vill jag definitivt ha en jättego förklaring till varför den kalla,skramliga, hemska, störande, utstickande, opassliga, kassa, fasliga, obegripliga virvelkaggen fortfarande är i användning, kanske nån stor bussinessdeal gjort med tillverkaren typ 100 Skr/slag eller.... B)

Outron nästa bra, gnäller fortfarande om den där clubavslutningen med alla instrumenten med på sista takten med ett snyggt dissharmoniskt ackord!

Låten är ju fin som den är och kunde bli ännu finare med vissa små justeringar, kanske har du märkt vilka justeringar jag menar :D


h.  Johan


Johan, tar med mig detta till den nya versionen. 91:an har GA 3 numera och det borde ha hänt en del på 2-3 år vad gäller trumpluggar. Men vi hittar inte midifilerna till trummorna  :blink: och det är ett ett styvt jobb att spela om dessa...  "tramplåten"  :lol:. Kanske ska skippa introt ändå. Tack för målande feedback! Outrot var ju bara ett sätt att koma undan den förhatliga fadeouten, ska ju vara på ett annat sätt.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Javissta EQ!
Man e ju alltid glad om man kan trampa ner nån annans låt :D
Näiemen, försöker ju alltid komma med uppbyggande kommentarer, trots att dom bygger på mina egna tankar och ideér.
Det gäller ju för den stackars trakasserade musikern att ta tillvara det goda i kritiken som ges! :lol:

Det kan ju bara bli bättre, eller hur :)



h. Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Johan, jag tycker alltid du är trevlig och vänlig i dina kommentarer utan att pruta på dina uppfattningar även när om du inte gillar det du hör. Det är en stor konst som du behärskar till fulländning. Jag är betydligt mindre sofistikerad och har kortare stubin och det gör mig skitförbannad!!!  :angry: :ph34r: :wacko: :o :D :wub:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Näijmen säger du det din  sjutusans B) :ph34r: :blink: <_< :wacko: :unsure: :mellow: ^_^ <_< :blink: :ph34r: :wacko: :unsure:












Där gick min stubin ;)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Alltså stubinen brast innan det brann av.....
så typiskt :D
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Alltså stubinen brast innan det brann av.....
så typiskt :D

 :D Nu har Fransas vocal eq:ats, la om gitarren på sticket och bytte ut pianot mot en wurlitzer som jag inte tycker krockar med gitarren lika mycket. Spelade om en del på denna. Låter det 1) bättre? X) ingen skillnad? 2) sämre? Länken finns högst upp.


                                                             = Mahan for president =
« Senast ändrad: 16.09.2007, 16:47:23 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


DåligtGehör

  • Gäst

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Visst blir det bättre! Nu är det bara resten kvar   :)

RÄTT SVAR! GRATTIS!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Aj aj aj ajjj,
Vad det var nääära att få godkänt av mig, fy attan så nära, men....
så länge den där plåtlådan, maskburken, skrammeldosan till virvelprutta ska var med så blir det nog bara 4/5 :rolleyes:
T.om slutet klarar sig nu trots att jag inte fick in mitt gemensamhetackord ;)

Så har vi flera versioner och visioner att vänta eller kan vi konstatera:  WELL DONE !
Sväljer trummeputten och ger tummen upp för hela gänget!


h.  Johan


---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Inte alls min typ av musik egentligen MEN låten är helskön så det blev nog lite min typ av musik ändå efter ett antal lyssningar! Och Fransa -du sjunger jättebra! -men det vet du redan att jag tycker :D
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jo, visst låter det ännu bättre nu. Wurlitzern och eq på sången gjorde låten känns lite mjukare, vilket blev ännu mmmysigare. Men virveln sticker ut för mycket, håller med Mahan där.

OT En lite lustig grej. Jag har av någon anledning installerat Itunes som jag inte begriper mig på och som själv sorterar upp låtarna i spellistor. Drar man igång en låt tycker den att alla övriga låtar på listan skall spelas.. Den här låten tyckte i alla fall datorn skulle avnjutas med Itunes. Jag lyssnade spänt på slutet för att höra om det möjligen tillkommit ett litet A-ackord, precis när man tror att låten ska vara slut. Istället rasslade min "Two sides of summer" igång. Blev liite fel. Insåg att den här låten är fan så mycket bättre framförd än den. :)

DON'T PANIC


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Men virveln sticker ut för mycket, håller med Mahan där.


Tackar RS, trodde redan de var mina gamla öron som håller på att ge vika! :D
Så då kan jag fortsätta gnälla om den, just deja, jaaaaha, he he... :P

h. Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
mahan: Jasså om man inte får några aborrar kan väl den gamla maskburken funka att slå på dårå? Jag skall göra en audio till midi transformering av 91:ans trumlir som jag gillar skarpt och spela dessa noter i en av de modernaste trumpluggar som finns. Vad gör man inte för att få gk av dig!?  :D Tnx Johan.
Åsa: Får tacka för din genreöverskridande lyssning. Att du sen gillar det är extra kul. Håller med om att Fransa sjunger jättebra!
Rattlesnake: Roligt att det blev förändring till det bättre, händer att jag skruvar och skruvar och till slut vet jag knappt vad som är upp och ner och det låter för j-ligt... Trial and error is the only way in love, war and music. Du skall få ditt A-durackord (tror jag  :o) men har fått så mycket skäll för trummorna att jag måste åtgärda dessa först. För själva spelet är väl helt OK!? Efter några vändor i mp3:an (iRiver inte Ipod  :P) är jag inte nöjd med gitarrspelet i sticket, blir baktungt på något sätt i samspelet med Wurlitzern. Skall nog försöka med plock där i stället...? Kul att du gillade Wulritzern krockar mindre med gitarren. Att få akkegura och piano att samsas är för mig nästan hopplöst.   
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves