Forum > Demolåtar

Tant Fransa, 91:an, equality - Waste Bättre NU???

<< < (7/14) > >>

equality:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 10.09.2007, 13:15:55 ---Lite brilliance på sången, höj kring 7-8-9kHz kanske?

Trumsettet är relativt bra, men crasharna låter leksaker, de borde vara närmare mikrofonerna, och spelade med mindre "aggression". Virveln är ingen vinnare heller.

--- Slut citat ---

Bra synunkter som alltid! Tack!

equality:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.09.2007, 16:33:39 ---Då kör vi då..
Håller med Tsm,sången behöver brightas upp en aning.Lite skumt i sången vid 2.02 och 2.04..Antar att det är fel tonart för sångerskan.Ni får ursäkta men nu lyssnar jag bara efter sånt som stör,det positiva tar vi sedan..Gura liret och sound är bra..highaten låter lite för starkt och vasst genomgående under låten - både stängd och som öppen.Smyg ned den lite i kompet så kan det bli bättre.Kanske nåt omotiverat fills på några ställen som vid 2.51 och 2.53 samt som exempel vid 3.08..

Jag har inga egentliga råd kring drumsen då jag inte trakterar dom särskilt väl,kanske räcker med att sänka hela trumspåret? Det mesta i dom sticker ut lite väl långt i volym - testa att sänka innan du börjar förändra nåt,lite reverb svans samt skära lite i det övre registret- det kanske kan mjuka upp dom något?

Kanske var jag lite orättvis nu,men jag tycker låten och sången är så bra, att ni måste försöka få ut det bästa ur hela prodden för att göra totalen rättvisa..
Den versionen jag hörde på studio forumet lät inte så här.Det saknas trudelutt kör prylen samt din kör,och det tyckte jag lät bra! Läst nåt om en sax nånstans,den fanns inte med här..

Hoppas jag inte har förvridit huvudet på dig nu E,ta alla kommentarer och slå ihop de samstämmiga.Mina likväl som andras och gör ett "kokihop" efter eget huvud.- då kommer detta att bli kanon!

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Tack som f.. HM!  Många nyttiga synpunkter inför mixandet. Nemen tog bort körer, sax och piano under versen för att det inte skulle gröta till sig så mycket. Andra körer kommer och skall höra med 91:an om trummorna igen. Stort tack igen!

equality:

--- Citat från: karl skrivet 10.09.2007, 18:26:22 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 08.09.2007, 22:03:46 ---
Körerna låter lite skumma ibland.  tycer mig höra karl här o var?  :ph34r:

--- Slut citat ---
<_< :rolleyes: B)
Vad beträffar allt annat så känns introt lite out som intro alltså :unsure: B)...men när allt rullar igång flyter allt på i en schysst Ry:sk anda....väldigt laidbacked, skönt....sången är rätt feeling och skulle behöva en lite spets i diskanten för att komma tills sin rätt tror jag ....bra låt
karl B)

--- Slut citat ---

Körerna borta nu för att börja lite från scratch igen. Blev en komisk effekt när körerna från det gamla sticket sjöng "I can lend my hand" till den nya frasen: "Someone's taking in the seats." Gjorde faktiskt om introt från förra versionen då det lät som Björnes Magasin och får väl se över det igen nu när du och DG har synpunkter.  Tackar!

equality:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 10.09.2007, 21:07:14 ---Mmm, trevlig låt, passar perfekt i tant Fransas register vad jag kan höra. Ligger lite litet-rumsklang på rösten som inte riktigt flyter ihop med resten.Trummorna stör ibland då de i och för sig lirar sjysst, men blir för mycket Casio-synth. Akustiskt trumljud tror jag skulle göra låten ännu bättre.

Inspelningsmässigt finns inte mycket att klaga på, låter riktigt bra. Gillar sologitarren som ligger b r e t t i stereobilden, och renheten i alla instrument.

Gillar ackordsföljderna i låten, fasiken va smart gjort.  B)

Bra text också, gillar den. Lite irriterande slut ... Bra att den inte tonar ut, men skulle vilja ha ett utslag på A-dur som avslut...  :)

Måste nog lyssna en gång till...

--- Slut citat ---

Kul att du gillar detta. Tack. Mycket kvar att göra men rumsklangerna är nog oförenliga tyvärr. Slutet får bli nåt annat, vet inte vad. Absolut gehör?

mahan:

--- Citat från: mahan skrivet 10.09.2007, 03:05:01 ---Plocka bort den hemska virvelkaggen, plåtskramlet stör feelingen :mellow:

Och en nästan godkänd avslutning, faden e ju borta, saknar dock en avslutande dissharmonitakt med alla deltagande intrument på en gång, clubavslutning ;)

--- Slut citat ---

Tjo!
Har lyssnat igen o igen och kan bara upprepa mig,
men det är väl så att när nånting en gång börjar irritera så sitter det fast. :P

Ruskigt skön låt annars, var det en sax på kommande, eller...

h.  Johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion