Forum > Demolåtar
Tant Fransa, 91:an, equality - Waste Bättre NU???
karl:
--- Citat från: Emulator skrivet 08.09.2007, 22:03:46 ---
Körerna låter lite skumma ibland. tycer mig höra karl här o var? :ph34r:
--- Slut citat ---
<_< :rolleyes: B)
Vad beträffar allt annat så känns introt lite out som intro alltså :unsure: B)...men när allt rullar igång flyter allt på i en schysst Ry:sk anda....väldigt laidbacked, skönt....sången är rätt feeling och skulle behöva en lite spets i diskanten för att komma tills sin rätt tror jag ....bra låt
karl B)
equality:
--- Citat från: karl skrivet 10.09.2007, 18:26:22 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 08.09.2007, 22:03:46 ---
Körerna låter lite skumma ibland. tycer mig höra karl här o var? :ph34r:
--- Slut citat ---
<_< :rolleyes: B)
--- Slut citat ---
Jo man har ju sina förebilder och jag hade gärna sett att du var med. B)
DåligtGehör:
Hmm... introt. Spelade gitarren så här tidigare? Jag får inte ihop introt med resten av låten. Dels så låter introt så käckt och dels så påmminer det om en gammal populär sång som även sjöngs med annan mer obcen text av oss barn när jag var liten. Något om "i röva på en ko... och en gammal tant... likadant".
Nu är det kanske bara jag som känner så samt har sådana märkliga associationer :wacko: och då ju allt lungt.
---
Trummor fortfarande för tunga för det lätta flyt som låten skulle må bra av.
Rattlesnake:
Mmm, trevlig låt, passar perfekt i tant Fransas register vad jag kan höra. Ligger lite litet-rumsklang på rösten som inte riktigt flyter ihop med resten.Trummorna stör ibland då de i och för sig lirar sjysst, men blir för mycket Casio-synth. Akustiskt trumljud tror jag skulle göra låten ännu bättre.
Inspelningsmässigt finns inte mycket att klaga på, låter riktigt bra. Gillar sologitarren som ligger b r e t t i stereobilden, och renheten i alla instrument.
Gillar ackordsföljderna i låten, fasiken va smart gjort. B)
Bra text också, gillar den. Lite irriterande slut ... Bra att den inte tonar ut, men skulle vilja ha ett utslag på A-dur som avslut... :)
Måste nog lyssna en gång till...
equality:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 10.09.2007, 20:53:31 ---Hmm... introt. Spelade gitarren så här tidigare? Jag får inte ihop introt med resten av låten. Dels så låter introt så käckt och dels så påmminer det om en gammal populär sång som även sjöngs med annan mer obcen text av oss barn när jag var liten. Något om "i röva på en ko... och en gammal tant... likadant".
Nu är det kanske bara jag som känner så samt har sådana märkliga associationer :wacko: och då ju allt lungt.
---
Trummor fortfarande för tunga för det lätta flyt som låten skulle må bra av.
--- Slut citat ---
Fasen vad du hackar på mina käcka intron! :lol: I förra versionen var den dessutom tio gånger värre. Och texten där då... DG! Utan någon som helst jämförelse men värsta jag sett sedan Lennon, taskmörten, la den hemskt fräcka puballsångslåten Maggie May spåret efter Pauls allsmäktiga Let it Be. Den togs bort på nyutgåvan som kom för några år sedan dvs när Paul fick bestämma.
Förhandlar f ö med 91:an om nya trummor. Lite taskigt av mig att ändra allt annat i låten utan att trummorna får en chans att hänga med...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida